Vanthoor s Ramosem ovládli kvalifikační závod v Zolderu
Trojice českých zástupců skončila dnes bez bodů.
Na startu se objevilo letos nejpočetnější pole účastníků se 19 profesionálními, dvěma smíšenými sestavami a čtveřicí vozů obsazených talentovanými mladíky. Hektická úvodní kola se podařilo zvládnout bez větších kolizí. Na jeden z mála kontaktů však doplatil Stumpf (č. 30, PRO, Team Brazil, BMW), který po strkanici s Engem (č. 3, PRO, G-Drive, Lamborghini) přišel o pneumatiku.
Nejlepší pozici z dopolední kvalifikace dokázal Vanthoor (č. 1, PRO, WRT, Audi) uhájit před dotírajícím Bleekemolenem (č. 28, PRO, Grasser, Lamborghini). Oba soubojem zaměstnané soupeře posléze překonal Rast (č. 2, PRO, WRT, Audi). Zpět do vedení se dostal po kontroverzním manévru v nájezdu na cílovou rovinku, při němž poslal do hodin a únikové zóny týmového kolegu. Německý pilot se poté vrátil na 4. příčku.
Dnes se nesvezl Pentus, když Van der Drift (č. 61, PRO, Bhai Tech, McLaren) odstavil vůz po ztrátě levého zadního kola. Nechybělo mnoho a podobně mohl dopadnout připravený Ortelli. Richelmi (č. 9, PRO, WRT, Audi) si po výjezdu v šikaně vynutil před výměnami výjezd bezpečnostního vozidla. Výsledkem bylo hromadné střídání a dramatické okamžiky v boxové uličce.
Po novém startu si od Vanthoora (č. 1, PRO, WRT, Audi) převzaté vedení pohlídal Ramos a ihned začal navyšovat náskok. Také po výměnách bylo k vidění opakování některých momentů z úvodu, mj. divoké lety přes obrubníky v první šikaně (Landmann, č. 27, PRO, Grasser, Lamborghini), otočení soupeře v nájezdu na cílovou rovinku v podání Colomba (č. 34, SC, ROAL, BMW), na což doplatil Bartels (č. 72, PRO, Vita4One, BMW). V závěru se podobně Buhk (č. 84, PRO, HTP, Mercedes) zbavil Buena (č. 0, PRO, Team Brazil, BMW).
Rozdílné tváře ukázal Soucek (č. 107, PRO, Beechdean, Aston Martin), který se nejprve blýskl několika předjížděcími manévry. Vůz přebíral z dvanácté pozice, v posledním kole se již dokázal propracovat ze sedmého místa přes Buena(č. 0, PRO, Team Brazil, BMW). Posléze před Brazilcem předváděl divoké průlety a průjezdy šikanami.
Výsledky závodu v tabulce jsou po ujetí 38 kol. Udělení půlminutové penalizace za nebezpečný výjezd z boxového stání pro Mayr-Melnhofa připravil posádku týmu Phoenix o 12. pozici (nyní 16.).
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
PRO
|
C.Ramos/L.Vanthoor | Belgian Audi |
A
|
1:01:22.719
|
2.
|
PRO
|
P.Kox/N.Catsburg | NSC |
L
|
+ 15.940
|
3.
|
PRO
|
H.Proczyk/J.Bleekemolen | Grasser |
L
|
+ 21.715
|
4.
|
PRO
|
E.Ide/R.Rast | Belgian Audi |
A
|
+ 22.667
|
5.
|
PRO
|
A.Soucek/J.Adam | Beechdean |
AM
|
+ 23.467
|
6.
|
PRO
|
M.Buhk/M.Götz | HTP |
MB
|
+ 25.944
|
7.
|
PRO
|
F.Onidi/G.Pantano | Bhai Tech |
Mc
|
+ 26.416
|
8.
|
PRO
|
T.Jäger/D.Baumann | Schubert |
B
|
+ 30.125
|
9.
|
PRO
|
F.Salaquarda/A.Balzan | Villorba |
F
|
+ 31.172
|
10.
|
PRO
|
A.Zanardi | ROAL |
B
|
+ 33.246
|
11.
|
PRO
|
S.Dusseldorp/S.Afanasiev | HTP |
MB
|
+ 33.999
|
12.
|
SC
|
S.Colombo/D.Fumanelli | ROAL |
B
|
+ 39.957
|
13.
|
PRO
|
R.Rusinov/T.Enge | G-Drive |
L
|
+ 44.767
|
14.
|
PRO
|
S.Landmann/T.Pivoda | Grasser |
L
|
+ 47.685
|
15.
|
PAM
|
A.Latif/M.Basseng | Phoenix |
A
|
+ 49.510
|
16.
|
PRO
|
N.Mayr-Melnhof/M.Winkelhock | Phoenix |
A
|
+ 1:05.248
|
17.
|
SC
|
V.Abril /M.Lisowski | Belgian Audi |
A
|
+ 1:08.532
|
18.
|
PRO
|
M.Bartels/Y.Buurman | Vita4One |
B
|
+ 1:08.670
|
19.
|
SC
|
L.Wolf/L.Stolz | HTP |
MB
|
+ 1:11.867
|
20.
|
PAM
|
A.Vasiliev/M.Asmer | GT Russian |
MB
|
+ 1:35.304
|
21.
|
PRO
|
C.Bueno/S.Jimenez | Team Brazil |
B
|
+ 1 kolo
|
22.
|
PRO
|
N.Piquet jr./M.Stumpf | Team Brazil |
B
|
+ 1 kolo
|
23.
|
PRO
|
S.Ortelli/S.Richelmi | Belgian Audi |
A
|
+ 2 kola
|
24.
|
SC
|
M.Toril/B.Hetherington | Fortec |
MB
|
+ 12 kol
|
25.
|
PRO
|
S.Pentus/C.van der Drift | Bhai Tech |
Mc
|
+ 30 kol
|
Hlavní závod můžete sledovat zítra Zde již od 13,00. Start do zahřívacího kola proběhne ve 13,40.
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Series (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.