Nespokojený Vettel: Mercedes se nám vzdálil
Ferrari vede šampionát, ale má problém
Štěstěna chtěla, aby Sebastian Vettel vyhrál Velkou cenu Austrálie. Virtuální safety car byl aktivován zrovna v době, kdy Lewis Hamilton již byl po zastávce v boxech a Němec ve službách Ferrari ještě jezdil vpředu na starých pneumatikách. Bezchybná zastávka v boxech, zatímco Hamiltonův mercedes se vlekl po hlavní rovince se zapnutým omezovačem rychlosti, se v kombinaci s charakterem trati v Melbourne velmi komplikujícím předjíždění postarala o vítězství. Uprostřed stupňů vítězů se nepatří reptat, je třeba svůj tým pochválit za dobře odvedenou práci, ale ještě na půdě Austrálie stihl Vettel přiznat, že lepší práci v zimě odvedl Mercedes.
"Ve skutečnosti jsme nebyli tak rychlí, abychom mohli konkurovat Mercedesu," řekl Vettel. "Buďme upřímní. Lewis byl nejrychlejší, tak to je. Loni jsme v tomto bodě sezony byli o něco lepší, dostali jsme je pod tlak. Momentálně jsme horší. Když se podíváte na rozdíly v časech z celého průběhu víkendu, tak vidíte, že nejsme zcela na jejich úrovni.
Když řídím tento vůz, nereaguje způsobem, jaký mám rád. Líbí se mi, když mám vůz pod absolutní kontrolou ve chvíli, kdy sešlápnu brzdový pedál a začnu zatáčet. Momentálně s tím trochu bojujeme, nejsem s ním spokojený."
Výhrady vůči chování SF71H vysvětlují prý i velký kvalifikační debakl. Hamilton byl téměř o sedm desetin sekundy rychlejší a prý pouze nějaká desetinka jde na vrub "party režimu" Mercedesu, jak se začalo říkat nejvyššímu nastavení motoru s třícípou hvězdou.
"Je férové říci, že byli rychlí v Q1, rychlejší než my, Lewis byl rychlý v Q2 a poté, v jeho druhém pokusu… nevím, něco se stalo. Takže jeho poslední pokus v Q3 byl vlastně jeho jediným pořádným čistým kolem a nemyslím si, že o rozdíl v časech se postaral motor. Možná o desetinu, možná o víc, ale ne o sedm desetin. Uznání patří jemu, nikoli jeho motoru."