Novinky

  • 10.09.2024 Neutral Magnussena v Baku nahradí Bearman.

  • 31.08.2024 Good Ital Andrea Kimi Antonelli nahradí u Mercedesu pro příští rok Lewise Hamiltona

  • 28.08.2024 Neutral Argentinec Franco Colapinto se stal novým jezdcem Williamsu pro zbytek sezony

Facebook Instagram

FIA zpřísňuje kontroly podlah vozů

FIA zpřísňuje kontroly podlah vozů

Reaguje na podezření, že se některé týmy stále pokouší podvádět.

Obavy, že některé týmy stále obchází pravidla, podnítily Mezinárodní automobilovou federaci k dalším krokům proti používání nepovolených zařízení na předních částech podlah jednotlivých monopostů.

Po obdržení žádosti McLarenu FIA změnila procedury testování podlah.

Tym z Wokingu chtěl, aby mu bylo povoleno používat zařízení užívané jinými týmy, které by pomohlo snížit síly působící na podlahu během jejího testování. Pružinový systém měl být nastaven tak, aby při průjezdu boxovou uličkou vyhovoval testům FIA, ale na trati pomohl zvýšit rychlost průjezdů zatáčkami, maximální rychlost a zlepšil ovládání vozu při nájezdu do zatáček.

Podle článku 3.17.4 technických předpisů formule 1 se žádná část monopostu, tedy ani podlaha, nesmí pod přímým působením síly o velikosti 500 newtonů vertikálně prohnout o více jak pět milimetrů. Mezi šasi a podlahou nesmí být žádné pomocné prvky.

McLaren se svým požadavkem neuspěl, FIA dokonce naopak nařídila týmům (týkalo se to hlavně Ferrari a BMW), aby při testování na svých vozech neměly žádná podobná zařízení nainstalována.

Většina stájí raději vsadila na jistotu a rozhodla se podlahy před testy udělat tvrdší.

Objevují se ovšem spekulace, že ne všichni k takovému kroku přistoupili, nýbrž že se vydali opačnou cestou a stále se snaží prohýbající se podlahy použít.

Po dalších šetřeních na posledních dvou závodech si FIA není jistá, zda se skutečně všichni řídí regulemi. Počínaje Grand Prix Španělska budou tedy muset podlahy vydržet bez prohnutí sílu 2000 newtonů.

FIA nebere v potaz námitky, že pružinové systémy zamezují poškození podvozku při přejíždění nerovností na trati.

Technický delegát FIA Charlie Whiting o zpřísnění regulí týmy uvědoměl písemnou cestou:

"Po důkladném prošetření vozů během závodních víkendů v Malajsii a Bahrajnu bylo zřejmé, že některé týmy mají v úmyslu získat výhodu používáním pohyblivých a/nebo nerovných podlah."

Pokud se týmy chtějí vyhnout poškozením podvozků, budou podle Whitinga muset zajistit, aby se vozy tak často nedotýkaly země.