Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Rozhovor s komisařem FIA Radovanem Novákem

Rozhovor s komisařem FIA Radovanem Novákem

Za aférou Maxe Mosleyho stojí třeba McLaren.

Zástupce Mezinárodní automobilové federace za Českou republiku Radovan Novák dnes poskytl rozhovor pro rádio Impuls. Novák příležitostně zastává roli sportovního komisaře formule 1 a v podstatě zastupuje Českou republiku u FIA. Právě Novák by měl být účasten hlasování o budoucnosti Maxe Mosleyho ve světle současného sexuálního skandálu.


Celý rozhovor si můžete poslechnout kliknutím zde (*.mp3, 8,77 MB). Přepis rozhovoru zde.

Novák se v rozhovoru vyjádřil i na téma skandálu Maxe Mosleyho, který se nakonec neúčastnil Velké ceny Bahrajnu navdory původnímu plánu. Shodou okolností byl Novák jedním z komisařů Velké ceny Bahrajnu v letošním roce, podobně jako při premiéře v roce 2004.

Novák se proslavil také nesmyslnou penalizací Juana Pabla Montoyi v roce 2002 při Velké ceně Malajsie.  Radek Novák byl poprvé sportovním komisařem ve formuli 1 už v roce 1992 ve VC Austrálie v Adelaide. Od té doby absolvuje v průměru dvě velké ceny ročně.

Radovan Novák zcela vpravo, foto: Zdenda Balcar

V rozhovoru pro rádio Impuls také naznačil, že za skandálem může stát McLaren, jmenovitě jeho šéf Ron Dennis.

"Věrím, že šlo o provokaci, protože vývoj za poslední dobu, kdy FIA na návrh pana Mosleyho udělila významné finanční pokuty, svědčí o tom, že by to takto mohlo být."

Jedná se o narážku na McLaren?

"Ano, třeba McLaren."

Novák taktéž kritizuje současnou podobu formule 1 a současně oceňuje zákaz kontroly trakce:

"Já si myslím, že nejvýznamnější ze všech těch změn, ke kterým letos došlo, je omezení nebo vyřazení toho systému na prokluz kol, který aspoň trochu přinese do toho světa formule 1 nějaký jiný styl jízdy, protože srovnejte si motocyklovou Grand Prix a formuli 1. U těch motorek se pořád něco děje. Tam se předjíždí jeden za druhým.

V té formuli 1 je to vláček, zajedou do boxů, někdo to kolo vymění za 7,5 vteřiny, někdo za 7,8 vteřiny, a ten, co ho vyměnil o 0,3 dřív, tak vyhraje.

Čili tam se musí stát něco s tím, aby ta formule byla zajímavá tak jak, já nevím, v těch 60. letech, kdy ti piloti nic neměli a museli jezdit a museli umět předjíždět a reagovat na všechny situace. To je to podle mě, co dneska té formuli 1 chybí. Podíváte se na start, usnete u té televize a podíváte se na cíl. A tak, jak odstartovali, tak dojeli," řekl komisař FIA Radovan Novák.