Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Rozhovor se šéfem BMW Mariem Theissenem

Rozhovor se šéfem BMW Mariem Theissenem

O rozchodu s Williamsem, jezdcích a budoucnosti formule 1.

Otázka: BMW je třetím nejsilnějším týmem letos. Za dob vaší spolupráce s Williamsem jste měli jednu dobu nejsilnější motor ve startovním poli. Přesto tým nedokázal na vítězství dosáhnout a hovořilo se o tom, že za to může šasi. Navíc, Frank Williams se nechal slyšet, že rozchodu s BMW lituje.
 
Mario Theissen: Bylo to v podstatě o dvou příčinách. Zaprvé, v roce 2004 nám došlo, že motor nerozhoduje, už v roce 2004 vám motor nevyhrál závod. Bylo nám jasné, že musíme převzít kontrolu nad celým autem. A druhým důvodem bylo, že BMW Motorsport a Williams jsou dvě různé firemní kultury, a každá společnost si chtěla udržet tu svou. Takže to neustále bylo o tom, že dvě různé společnosti se snažili dosáhnout něčeho společně, ale nebyly dost silné na to, aby fungovaly jako jeden tým. A když jsme viděli Ferrari a Renault, jak fungují ve Francii a v Británii, bylo nám jasné, že se musíme stát integrovaným týmem.
 
Otázka: Nick Heidfeld byl loni silnějším závodníkem, zatímco letos je to Robert Kubica. Oba jezdci si stěžují na to, že je těžší auto nastavit, že má daleko užší provozní rozsah. Je to tak, nebo je v tom něco jiného?
 
Mario Theissen: Myslím, že loni jsme měli auto, které neodpouštělo žádné chyby. Robert se trápil s některými věcmi, měl technické problémy, ale jinak nebyl takový problém auto nastavit. Letošní auto je daleko více na hraně. A čím víc jej budete na limit tlačit, tím náročnější bude z něj dostat výkon. Provozní okno, které můžete využít, je menší.
 
Otázka: Lidé říkají, že formule 1 nebyla nikdy tak zdravá, přesto máme na startu jen deset týmů. Znamená to, že jdeme cestou automobilek nebo jak vidíte možnost, že v dalších třech letech přibudou nové týmy?
 
Mario Theissen: Snažíme se tuhle situaci řešit, je to o snižování nákladů. Jedna věc je otázka, kolik peněz utrácíme, tou druhou, jak moc je formule 1 atraktivní. A to jak z technologického hlediska, tak i marketingového. Příští rok dosáhne formule 1 velkého milníku (velké úpravy pravidel: KERS, slicky, aerodynamické úpravy, apod. – pozn. autora), a to jak z pohledu automobilek, tak nezávislých týmů. Bude to krok ke zlepšení obrazu celé formule 1. Důležití jsou také sponzoři. Ti co jsou dnes ve formuli 1, v ní také zůstanou, a přijdou noví. A když půjdou náklady dolů a atraktivita nahoru, setká se to někde v bodě, kde to bude zajímavé pro další sponzory a mohou se objevit nové nezávislé týmy.