Scott Dixon to dokázal pošesté
Meijer Indy 300 - výsledky závodu
V dramatickém duelu, který vyvrcholil doslova v posledních desítkách metrů, porazil Scott Dixon svého letos největšího soupeře Helia Castronevese a získal tak letos už své šesté vítězství.Castroneves tentokráte neměl dostatečně rychlý vůz na přímý souboj s Dixonem a tak jeho tým zvolil odlišnou palivovou strategii, která se nakonec málem vyplatila. V posledním kole však nechala Brazilce na holičkách. Třetí dojel Marco Andretti, čtvrtý Vitor Meira, když oba byli po celý závod Dixonovými největšími přímými soupeři.
Meijer Indy 300 - Kentucky Speedway
200 kol - 300 mil
21°C - večerní závod, jasno
3 žluté fáze - celkem 21 kol
nejrychlejší kolo: Ed Carpenter - 24,2999 sekundy v 8. kole
Závod se ještě pořádně ani nerozjel a už skončil pro Willa Powera. Australana, který se dokázal velmi slušně kvalifikovat, potkal technický problém, jehož následkem se lehce otřel o zeď pravou zadní pneumatikou ve čtvrté zatáčce prvního kola. Následovala okamžitě první žlutá fáze, během které se technici týmu KV Racing Technology pokusili problém odstranit, ale nakonec byl Power prvním z jezdců, kteří museli ze závodu odstoupit.
Restart v pátém kole vyšel zcela bez problémů Dixonovi, za kterého se zavěsil Vitor Meira a Dan Wheldon. Tato trojice jela v úvodní části závodu naprosto bezkonkurenčně, ale za ní se o pozice už tvrdě bojovalo. Zpočátku si čtvrté místo držel Hideki Mutoh, ale pak podlehl útoku Eda Carpentera, který byl s plně natankovaným vozem včera vždy velmi rychlý. V 33. kole ho ale překonal Marco Andretti, který byl stejně jako při dalších oválových závodech letošního roku velmi rychlý na vnější stopě. Ze zadních pozic musela bojovat Danica Patrick, ale její postup vpřed byl jen velmi pomalý.
Vitor Meira jel včera ve skvělé formě a jeho souboje s Dixonem byly ozdobou závodu
S ubývajícím palivem v nádržích začal zrychlovat Vitor Meira, který dostal Dixona postupně pod velký tlak. Novozélanďan není z těch, co dělají chyby, ve 44. kole však už útok Meiry odrazit nedokázal. První zastávky v boxech začaly jen o tři kola později, když do boxů zabočil jako první Bruno Junqueira. Po ukončení zastávek se na čelo vrátila opět trojice Dixon, Wheldon a Meira, když tým Chipa Ganassiho dokázal odbavit Wheldona rychleji, než se to podařilo Pantherům. Nejvíce ale ztratil Ed Carpenter, který se propadl o celých šest pozic. Na dráze to ale už bylo o něčem jiném a Ed začal postupně dobývat ztracené pozice zpět.
Spokojena může být se svým návratem na scénu i Sarah Fisher. Nebýt závady ložiska na zadním kole, mohlo to být na první desítku
Klidnější fáze závodu, kdy se Dan Wheldon krátce pokusil atakovat svého stájového kolegu, skončila v 80. kole, kdy došlo k lehkému kontaktu vozů Sarah Fisher a Danici Patrick. Ředitelství závodu vyhlásilo žlutou fázi, aby bylo možno zkontrolovat trať a téměř celé pole závodních vozů zamířilo do boxové uličky. Tam zabojoval tým AGR, který dokázal posunout Marca Andrettiho až na druhou pozici za Scotta Dixona, navíc se týmu podařilo provést takové změny v nastavení vozu, po kterých mohl být Marco Dixonovi vyrovnaným soupeřem. Vpřed se posunul i Tony Kanaan , naopak opět ztratil Vitor Meira.
Po restartu v 89. kole se vytvořilo pořadí Dixon, Wheldon, Andretti a Briscoe, ale Andrettimu trvalo jen dvě kola, než se dokázal dostat přes Wheldona. Rychle dokázal získat zpět většinu pozic i Meira. Andretti začal postupně stupňovat tlak na Dixona a v 113. kole zajel své nejrychlejší kolo závodu. Recept na překonání Scotta však hledal marně až do 121. kola, kdy musel Dixon prudce zpomalit při předjíždění Bernoldiho o jedno kolo. Toho využil i Dan Wheldon a Scott musel následně odrážet i útok Vitora Meiry.
Ve 134. kole zrušila svůj monopost při nárazu o zeď Milka Duno a na dráze se znovu rozsvítila žlutá světla. I tentokráte využila většina pilotů žluté pro doplnění paliva, na dráze zůstali jen Viso, Danica Patrick a Oriol Servia, kteří už v tu dobu byli ale o kolo zpět a pokusili se tak ztracené kolo dohnat. Skvělá práce Ganassiho týmu dokázala vrátit Dixona do vedení, na třetí místo se krátce dostal i Kanaan, ale po restartu jeho monopost na ty nejlepší prostě neměl a Tony podlehl útoku Vitora Meiry.
Marco Andretti stíhá Scotta Dixona. Je těžké porazit někoho, kdo je proklatě rychlý, podle všeho má v hlavě počítač a navíc na něj v boxech čekají bleskové ruce mechaniků Ganassiho týmu.
Teď už začínalo jít do tuhého a následující kola nabídla divákům řadu nádherných soubojů, kdy spolu o pozice na dráze bojovali Kanaan s Wheldonem, Carpenter s Briscoem a další jezdci. Stejně tak však začínalo být jasné, že nikdo ze špičky nedokáže dojet s palivem v nádržích až do samotného konce závodu a že v posledních kolech bude nutno ještě palivo doplnit. Ve 164. kole se Marco Andretti znovu dokázal dostat před Dixona a o tři kola později se totéž povedlo i Meirovi. Jenomže lišák Dixon dokázal mírným zpomalením výrazně šetřit palivo, a to mu dovolilo zajet k finálnímu "šplouchu" paliva o celých pět kol později než tomu bylo v případě Andrettiho, Meiry a Wheldona. Samozřejmě mu pak stačilo doplnit méně paliva a jeho zastávka byla výrazně kratší, což ho posunulo opět před své konkurenty.
Kde se vzal, tu se vzal, na čele startovního pole se objevil Helio Castroneves, jehož monopost mu tentokráte sice neumožňoval střetnout se s Dixonem v přímém souboji, zato geniální hlava Tima Cindrica ano. Penskeho závodní stratég dokázal nadiktovat svému jezci tempo, které mu během posledního stintu dovolilo našetřit tolik paliva, že to téměř stačilo až do cíle. Vadilo jen to slůvko téměř. Zatímco Tim Cindric povzbuzoval svého pilota v závěrečných kolech k vyššímu tempu, neboť Helio kroužil tou dobou výrazně pomaleji než jeho soupeři, zezadu se rychlostí blesku řítil novozélandský červenobílý expres se strojvůdcem Dixonem. Dixon se jako jediný ze skupiny pronásledovatelů odmítl smířit s porážkou a ztrátu na z posledních sil tančícího Castronevese stahoval metr za metrem. Rozuzlení přineslo posledních pár set metrů, když motor Castronevesovy Dallary už definitivně odmítl pracovat za stejný plat jen na ethanolové výpary a nechal svého pána na holičkách.
Dixon tak proťal pomyslnou cílovou pásku letos již pošesté na prvním místě, plachtící Castroneves těsně uhájil pozici druhou před Marcem Andrettim. Na Vitora Meiru zbylo až místo čtvrté, pátý dojel Dan Wheldon.
Série pokračuje za čtrnáct dní závodem ve slunné Kalifornii na přírodním okruhu Infineon Raceway.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas/odstup |
1. |
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
1:36:42.3467 |
2. |
H.Castroneves | Team Penske |
0.5532 |
3. |
M.Andretti | Andretti Green Racing |
0.5707 |
4. |
V.Meira | Panther Racing |
0.9102 |
5. |
D.Wheldon | Target Chip Ganassi Racing |
2.1472 |
6. |
E.Carpenter | Vision Racing |
5.9531 |
7. |
R.Briscoe | Team Penske |
6.2271 |
8. |
T.Kanaan | Andretti Green Racing |
7.0932 |
9. |
R.Hunter-Reay | Rahal Letterman Racing |
10.9526 |
10. |
B.Rice | Dreyer & Reinbold Racing |
21.6858 |
11. |
D.Patrick | Andretti Green Racing |
1 kolo |
12. |
O.Servia | KVR Technology |
1 kolo |
13. |
E.Viso | HVM Racing |
2 kola |
14. |
B.Junqueira | Dale Coyne Racing |
2 kola |
15. |
S.Fisher | Sarah Fisher Racing |
2 kola |
16. |
J.Camara | Conquest Racing |
3 kola |
17. |
M.Moraes | Dale Coyne Racing |
5 kol |
18. |
H.Mutoh | Andretti Green Racing |
porucha |
19. |
D.Manning | A.J. Foyt Enterprises |
porucha |
20. |
A.J.Foyt IV | Vision Racing |
porucha |
21. |
M.Duno | Dreyer & Reinbold Racing |
havárie |
22. |
E.Bernoldi | Conquest Racing |
ovládání |
23. |
M.Roth | Roth Racing |
porucha |
24. |
J.Wilson | Newman/Haas/Lanigan Racing |
porucha |
25. |
G.Rahal | Newman/Haas/Lanigan Racing |
porucha |
26. |
W.Power | KVR Technology |
porucha |
Všechny časy neoficiální