Jednou z priorit pro týmy je nyní jednání o podobě kalendáře
Vytrácí se tradiční a pro automobilky obchodně důležité velké ceny.
Budoucí podoba kalendáře formule 1 je podle týmů záležitostí, která by na seznamu těch, které je potřeba vážně projednat s Berniem Ecclestonem, měla být co možná nejvýš. Spousta tradičních velkých cen je totiž nyní buď ohrožena, nebo už dokonce v kalendáři chybí.
Posledním případem je Velká cena Německa, vláda Badenska-Würtemberska totiž nedávno odmítla finančně podporovat ztrátový podnik na Hockenheimu a Nürburgring podle svého prohlášení není schopen velkou cenu na území Německa zajišťovat každý rok, přestože byly poplatky, které vyžaduje FOM Bernieho Ecclestona, sníženy.
Je potřeba brát v úvahu, že to, co mizí z kalendáře velkých cen formule 1, nejsou pouze tradiční destinace, ale také významné obchodní trhy pro automobilky, které se královské kategorie motorsportu účastní.
Ředitel oddělení motorsportu u BMW Mario Theissen tvrdí, že na příštím jednání s Berniem Ecclestonem je tato záležitost jednou z těch, která musí být neodkladně prodiskutována a co nejdříve vyřešena.
"Je to něco, co určitě budeme s Berniem diskutovat. Musíme zajistit, že budeme závodit na důležitých obchodních trzích."
Theissen poukázal na zvýšené ohrožení sebou zastupované automobilky, které způsobuje fakt, že by tři nejvýznamnější trhy pro BMW, jimiž jsou USA, Německo a Velká Británie, mohly v kalendáři velkých cen a příštích několika letech chybět.
"Samozřejmě musíme tuto situaci prodiskutovat a Bernie to chápe. Je to vždycky o tom najít správnou rovnováhu mezi tím, co můžeme získat my, co může získat Bernie a co je důležité pro obchodní trh."
Na otázku, jestli nová Concordská dohoda umožní vetovat podobu kalendáře, Theissen odpověděl: "Není v ní nic takto výslovně řečeného, ale já bych čekal mnohem užší spolupráci mezi držiteli komerčních práv a týmy, pokud v budoucnu dojde na taková rozhodnutí."