BMW nenašlo kupce včas pro podpis nové Concordské dohody
Peter Sauber viní BMW, jeho požadavky prý byly příliš vysoké.
BMW, které na konci minulého měsíce oznámilo odchod z formule 1 na konci této sezóny, nedokázalo včas najít kupce pro svůj tým, který tak nestihl podepsat novou Concordskou dohodu.
Německá automobilka měla čas do středy, šéf týmu Mario Theissen ale BMW hájí, prý bylo nemožné najít kupce za tak krátkou dobu.
Asociace týmů formule 1 (FOTA) ve středu prohlásila, že podpoří jakoukoliv iniciativu, která by umožnila BMW Sauberu podepsat dohodu později, jenže není jasné, zda ji podpoří také Mezinárodní automobilová federace (FIA), nebo zaplní vzniklé volné místo některým z čekajících nových týmů.
"Od oznámení našeho přesměrování strategie 29. července jsme udělali vše, co bylo v našich silách, abychom dosáhli urychlené dohody o prodeji týmu z Hinwilu." řekl včera Mario Theissen.
"Bohužel, přes veškerou snahu jsme byli neúspěšní. Krátká doba, kterou jsme na to měli, nám, zajímajícím se stranám, ani investorům jednoduše neposkytla dostatek času na nalezení řešení pro tak komplexní transakci. To znamená, že tým v tuto chvíli nemůže podepsat Concordskou dohodu."
BMW se podle dalších slov Maria Theissena i nadále snaží dospět k nějakému východisku, zatím největší naději vidí ve spoluvlastníkovi a bývalém majiteli tohoto týmu, Peteru Sauberovi. Ten ale tvrdí, že BMW si za neúspěch může samo, protože jeho požadavky byly příliš vysoké.
"Po oznámení BMW, že na konci sezóny 2009 opustí formuli 1, jsem se pokusil tým převzít a zachránit.
Nicméně, jednání s BMW nebyla úspěšná, protože jejich požadavky pro mě byly jednoduše až příliš vysoké. Následkem toho jsem nebyl schopen podepsat Concordskou dohodu, která garantuje platby ve výši milionů a zachránila by budoucnost týmu."
Sauber je stále odhodlán udělat vše, co bude v jeho silách, aby zachránil tým z Hinwilu, neúspěch dohody ale pokládá za nejbolestnější ve své kariéře v motorsportu.
"Jsem neskutečně zklamaný a zdrcený. Pro mě je to ten nejtrpčejší den v mé čtyřicetileté kariéře v motorsportu. Je to také devastující neúspěch pro tým.
Nyní musí být nalezena jiná řešení. Zodpovědnost leží v rukou BMW. Netřeba dodávat, že jsem ochoten pomoci, tak jako předtím."