Stáj nasadí příští rok dva vozy
Skvělá zpráva přišla dnes od týmu Dale Coyne Racing. Houževnatá stáj, která se loni po více než čtvrt století dočkala historického prvního vítězství v IndyCar Series a byla tak jediným týmem, který krom stájí Penske a Ganassi loni poznal chuť vítězství, oznámila partnerství s jednou z nejvýznamnějších mládežnických organizací v USA – Boys Scouts of America (BSA).
Propojení skautů a Dale Coyna se může zdát i logickým krokem. Vždyť za starých časů CART Dale Coyne léta plnil jakousi výchovnou roli mladých pilotů v šampionátu. Dale Coyne dal ve svém týmu příležitost řadě jezdců, například Paul Tracy poprvé ochutnal v Coynově voze atmosféru závodů CART. Vlastně Coyne plnil v CART podobnou roli, jako po většinu času Minardi ve Formuli 1. Ale začátkem 21. století se začala Coynova strategie měnit. Dale Coyne stále více prahnul po tom konečně dosáhnout nějakého úspěchu. V týmu se objevili třeba Roberto Moreno, Christiano da Matta, Bruno Junqueira, Oriol Servia a konečně loni Justin Wilson. Zcela nerezignoval Coyne ani na svou výchovnou roli a loni angažoval nezkušeného Maria Moraese. Toho Moraese, jenž měl skvělý závěr loňské sezóny a o kterém Jimmy Vasser prohlásil, že je to druhý Juan-Pablo Montoya.
BSA bude sponzorovat tým ve všech sedmnácti závodech letošní sezóny. Ve sponzoringu týmu v IndyCar vidí vedoucí skautské organizace možnost, jak propagovat vědu, technologii a matematiku těm, kteří se věnují skautingu. Prostřednictvím vozu číslo 19 chce skautská organizace připomenout sto let od svého vzniku.
„Jezdecká oznámení přijdou na řadu na konci měsíce,“ řekl na videokonferenci Dale Coyne, sám bývalý skaut.
„“á“ ve slově jezdecká?“ zarazil se moderátor stanice Versus, Bob Jenkins, „takže možná víc, než jeden vůz?“
„Dale Coyne: „Jste jako všichni ostatní velmi pozorný, řekl jsem „á“, takže množné číslo. Z-Line byl skvělým sponzorem poslední dva roky a mají v pánu pokračovat i v roce 2010. A těm pozorným reportérům tam venku, určitě vám došlo, že vůz Boy Scouts bude mít číslo 19, takže číslo 18 zůstává volné pro druhý vůz, a je to tradičně číslo Z-Line.“
Dale Coyne se dostává do netradiční situace. Zatímco ještě před deseti lety u něj nebylo o jezdeckém složení jasno snad ani týden před prvním závodem, a Coyne čekal na to, který jezdec dá nejlepší nabídku, letos má potvrzené sponzorské smlouvy na dva vozy na celou sezónu a peníze od jezdců vůbec nepotřebuje!
Justin Wilson už několikrát během loňské sezóny naznačil, že by s Dale Coyne Racing rád setrval i v další sezóně. Ostatně pro Wilsona se zřejmě žádná lepší nabídka stejně neobjeví. Do druhého vozu si pilota zřejmě může Coyne vybrat, protože bývá tradicí, že když stáj podepíše sponzorskou smlouvu spojenou s angažmá nějakého jezdce, tak obě věci oznámí současně, což nebyl případ smlouvy s BSA. A že je z čeho vybírat! Volní jsou vicemistři CART/ChampCar Junqueira a Servia, oválový specialista Scheckter (i když ten má silného osobního sponzora v podobě výrobce energetických nápojů MonaVie, který mu nejspíš najde sedačku), po IndyCar pokukuje vítěz GP2 Giorgio Pantano (i když ten jednal s Panther Racing), místo hledá i Venezuelan EJ Viso (stejný případ jako Scheckter - u něj se předpokládá, že mu osobní sponzor zajistí nějaké místo v kokpitu), talentovaní James Hinchcliffe a Franck Perera, nebo mladí Američané Johnatan Summerton a JR Hildebrand (ten je spojován s KV Racing).