Ferrari pracuje na snížení spotřeby svých motorů
Po zákazu tankování může hrát spotřeba zásadní roli.
Ferrari před startem nové sezóny usilovně pracuje na snížení vyšší spotřeby svých motorů.
Zákaz tankování během závodů, který vstoupí v platnost na začátku příští sezóny, donutil týmy pozměnit design svých vozů a bude mít i velký dopad na zažité závodní strategie.
Obecně se má za to, že motor V8 italského týmu má větší spotřebu paliva na jedno kolo než motory rivalů Mercedesu nebo Renaultu. Šéf týmu Stefano Domenicali potvrdil, že tým na tomto problému pracuje.
Motory mohou být upraveny pouze za účelem zvýšení spolehlivosti, jiné modifikace jsou z důvodu "zmrazení" vývoje motorů zakázány. To by teoreticky znamenalo, že Ferrari nemůže zlepšit spotřebu svého motoru. Domenicali nicméně obavy nemá a tvrdí, že jeho tým nebude při prvním závodě v nevýhodě.
"Do Bahrajnu budeme připraveni," řekl španělské Marca. "Myslím, že spotřeba bude tento rok zásadní. Velmi usilovně pracujeme na této záležitosti s naším dodavatelem paliva Shell. Máme ještě jistá očekávání, jdeme však správným směrem."
Závodní strategie v příštím roce díky zákazu tankování prodělají menší zemětřesení. V platnosti zůstává pravidlo o povinném užití obou dostupných směsí pneumatik během závodu, čili vozy alespoň jednou budou muset v boxech zastavit. Výhodu bude mít jezdec, který si dokáže udržet dobrou závodní rychlost a být přitom šetrný ke svým pneumatikám a spotřebě vozu.