Týmy přijaly změnu bodovacího systému
Vítěz dostane o sedm bodů víc, než druhý.
Týmy formule 1 odsouhlasily změnu nového bodovacího systému, který byl pro letošní sezonu stanoven. Hlavním efektem je zvýšení bodového rozdílu mezi prvním a druhým místem, který nyní vzrostl na sedm bodů.
Od roku 2003 platící systém 10-8-6-5-4-3-2-1 se často stával terčem kritiky, neboť malý rozdíl mezi prvním a druhým místem nedokázal jezdce dostatečně motivovat k boji o vítězství a piloti se často raději spokojili s horším umístěním, než by podstupovali riziko kolize.
Pro letošní sezonu byl proto zaveden systém 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1. Ten zvýšil počet bodujících z osmi na deset a navýšil bodový odstup prvních pozic. Ani to se však nesetkalo s příliš příznivým ohlasem, neboť rozdíl mezi druhým a třetím a třetím a čtvrtým místem byl stejný, jako odstup druhého jezdce na vítěze.
Sportovní pracovní skupina proto vypracovala návrh na další změnu bodovacího systému, nový klíč má podobu 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Týmy tak vycházejí vstříc atraktivitě závodů, neboť nyní skutečně stojí za to bojovat o vítězství.
Návrh nyní musí být předložen Komisi formule 1 k odsouhlasení, pokud se tak stane, zavede jej Světová rada motoristického sportu do pravidel pro letošní sezónu. Má se ale za to, že tyto úkony budou už pouze formalitou.
Týmy také údajně jednaly o udělování bodů za zisk pole position a zajetí nejrychlejšího kola v závodě. Další projednávané pravidlo pak mělo jezdcům ukládat povinnost zastavit v boxech dvakrát během závodu. Nic z toho ale nebylo oficiálně přijato, do boxů by tedy jezdci měli zajet jen jednou, aby splnili povinnost použití obou směsí pneumatik v závodě.