Bridgestone zvolil směsi pro úvod sezony
V Melbourne budou použity o stupeň tvrdší pneumatiky než loni.
Bridgestone zveřejnil svou volbu směsí pneumatik pro první tři velké ceny letošní sezony. Zatímco v případě závodů v Bahrajnu a v Malajsii budou použity směsi stejné tvrdosti jako loni, do australského Melbourne přiveze japonský výrobce o stupeň tvrdší gumy.
V loňském roce byly na městské trati v Albert Parku používány superměkké a středně měkké pneumatiky, přičemž superměkká směs velice rychle ztrácela přilnavost. Bridgestone se proto pro letošní ročník rozhodl do Austrálie přivézt měkké a tvrdé pneumatiky.
Stejné typy pneumatik poveze Bridgestone také na malajský Sepang, zatímco pro úvodní podnik sezony na bahrajnském Sakhiru byly vybrány superměkké a středně měkké gumy.
Hirohide Hamašima, šéf vývojového oddělení Bridgestonu, řekl: "Strategie pneumatik bude v roce 2010 velmi důležitá, jelikož už se nebude dotankovávat, což byl velký faktor ovlivňující načasování zastávek v boxech.
Pro letošní sezonu jsme změnili všechny naše směsi na sucho, protože vozy budou těžší a délky úseků by se mohly zvýšit. Zároveň jsme provedli změny za účelem zkrácení doby zahřívání pneumatik. Do Austrálie přivezeme tvrdší směsi než loni, ale výběr pro Bahrajn a Malajsii zůstává stejný jako v roce 2009.
Letos bude pro týmy velkou výzvou způsob zacházení s pneumatikami, protože budou mít k dispozici menší počet sad suchých gum než dosud, zejména co se týče měkčí směsi pro každý závod."
Závod | Okruh |
SS
|
S
|
M
|
H
|
VC Bahrajnu | Sakhir |
X
|
|
X
|
|
VC Austrálie | Albert Park |
|
X
|
|
X
|
VC Malajsie | Sepang |
|
X
|
|
X
|
SS - supersoft = superměkká směs
S - soft = měkká směs
M - medium = středně měkká směs
H - hard = tvrdá směs