Red Bull chce nechat přezkoumat zadní křídlo McLarenu
Britský tým si je však naprosto jistý, že jeho řešení je legální.
Šéf Red Bullu Christian Horner tvrdí, že jeho tým společně s Ferrari plánuje nechat přezkoumat legálnost zadního křídla McLarenu u Mezinárodní automobilové federace (FIA).
Řešení použité na monopostu MP4-25 se stalo předmětem diskuzí během posledního týdne testů na okruhu v Barceloně - někteří se domnívají, že návrh airboxu a krytu motoru pomáhá zadnímu křídlu snižovat odpor vzduchu a dosahovat vyšších rychlostí na rovinkách.
Horner řekl, že jeho tým a Ferrari chtějí předat záležitost FIA pro ověření legality návrhu britského týmu.
"Kolem zadního křídla McLarenu bylo trocha rozruchu," řekl Horner při obědě s britskými novináři.
"Mají v něm štěrbinu a mohou dosahovat vyšších rychlostí na rovinkách. Myslím, že se to vyřeší ještě před prvním závodem. Požádali jsme FIA o vyjasnění, ačkoli si myslím, že Ferrari na tom má, upřímně, větší zájem."
Podobná řešení se podle Hornera objevovala hojně již v minulosti, ovšem oddělení zadních křídel mělo podobným pokusům zabránit.
"V zásadě dochází k tomu, že snížíte odpor křídla a naberete více rychlosti na rovinkách," řekl. "V minulých letech se podobné řešení používalo celkem často, ale oddělení zadních křídel tomu mělo zabránit.
Naše otázka samozřejmě bude - je to chytré řešení nebo jde o porušení pravidel?"
Dodal: "Musejí si být velmi jisti, že je to legální. I já si myslím, že to bude legální."
McLaren se mezitím vyjádřil, že neočekává žádné problémy ohledně legálnosti jím představeného řešení a rovněž vyjádřil pochybnosti nad tím, zda je Ferrari záležitostí skutečně tak rozrušené jako Red Bull.
"Jsme si naprosto jisti, že náš vůz je zcela legální - a nejsme si vědomi nějakého protestu," řekl mluvčí týmu z Wokingu. "Ve skutečnosti jsme dnes ráno mluvili s Ferrari a ani oni o žádném protestu neví."
Zdroje z Ferrari Autosportu potvrdily, že maranellský tým nemá v úmyslu se záležitostí zabývat a vyloučily možnost protestu. Možná tak jde o bouři ve sklenici vody.