Sauber má podle analýzy Bridgestonu slušné šance
Švýcarský tým umí s pneumatikami zacházet vůbec nejlépe.
Tým Sauber má podle analýzy dodavatele pneumatik, společnosti Bridgestone, reálné šance v nadcházející sezóně formule 1 ohrozit nejsilnější čtveřici týmů.
Monopost C29 prokazoval slušné časy i během předsezónních testů, nyní však prvotní data ukazují, že vůz dokáže předcházet opotřebení pneumatik lépe než monoposty Ferrari, McLarenu, Red Bullu i Mercedesu a švýcarský tým by se mohl ukázat jako jedno z překvapení nadcházející sezóny.
Schopnost lépe zacházet s pneumatikami by se letos mohla projevit jako naprosto zásadní - jednak by takový tým mohl v třetí části kvalifikace nasadit měkčí směs pneumatik než soupeři (nejlepší desítka letos musí použít na startu závodu stejné pneumatiky, s kterými se do závodu kvalifikovala) a díky zákazu tankování pak bude velmi důležitá i konzistence pneumatik během celého závodu.
Hirohide Hamashima, ředitel vývoje Bridgestonu, prozradil, že mezi nejlepší čtveřicí týmů je rozdíl v úrovni opotřebení pneumatik velmi malý, ovšem se Sauberem se věci mají jinak.
"Porovnali jsme data od mnoha týmů a při pohledu na nejlepší týmy je úroveň opotřebení velmi, velmi podobná," řekl Hamashima Autosportu. "Jakmile odstartují se 150 kg paliva v nádrži, ať už na střední či měkké směsi pneumatik, rozdíl je malý - mohli bychom tedy očekávat i velmi podobnou rychlost. Nicméně Sauber je mnohem konzistentnější."
Přestože úvodní závod sezóny na okruhu v Bahrajnu nebude na pneumatiky příliš náročný, Hamashima má za to, že rozdíl mezi Sauberem a ostatními týmy by mohl stačit na to, aby švýcarskému týmu nabídl strategické možnosti, které ostatní týmy nemají.
"Ano, je to možné," odpověděl na dotaz, zda by Sauber mohl při kvalifikacích užívat měkčí směsi pneumatik.
"S šetrným vozem toto můžete udělat. Na okruzích jako Barcelona to bude velmi zajímavé - jelikož místní okruh je tvrdý na pneumatiky, měkčí směs může být dobrá pouze na jedno kolo a následně rychle degradovat.
Ale i na místech jako Monako nebo Bahrajn, které jsou na pneumatiky velmi, velmi mírné, může specifikace, která je rychlá na jedno kvalifikační kolo, být lepší volbou i pro závod - i to by mohlo být velmi zajímavé."
Technický ředitel Sauberu Willy Rampf kvituje, že práce s pneumatikami bude jedna z hlavních zbraní monopostu C29.
"Vůz nemá jakékoli problémy se stabilitou, výkon a vyvážení při jízdě s velkým množstvím paliva je jeho silnou stránkou," řekl Rampf pro Autosport.
"Na tom budeme stavět. Náš vůz není příliš náročný na pneumatiky, takže můžeme odjíždět rozumně dlouhé stinty, aniž bychom je zničily. To vám přináší větší volnost ve strategii, pokud nejste kvůli opotřebovaným pneumatikám nuceni stavět."