Na úvod sezóny nejrychlejším Scott Dixon
Sao Paulo Indy300 – 1. trénink
Scott Dixon vyhrál první trénink na premiérový podnik IZOD IndyCar Series v Latinské Americe. V ulicích Sao Paula byl těsně rychlejší, než Briscoe a Kanaan. První pětku uzavírají Will Power a Mike Conway.
Trénink započal asi s desetiminutovým zpožděním, neboť se protáhla inspekce trati. Jelikož okruh v Sao Paulu z jezdců ve startovním poli zná akorát Ana Beatriz, která po něm ve dvousedadlové formuli vozila zástupce sponzorů a VIP hosty, vyrazilo celé pole s vyvěšením zelené vlajky okamžitě na trať. Aby pořadatelé dali jezdcům dostatek času se s okruhem seznámit, rozhodli se nastavit jej o oněch 10 minut, aby dodrželi avizovanou délku 90 minut.
Na první žlutou fázi jsme nemuseli čekat příliš dlouho. Ani ne po deseti minutách nezvládl Marco Andretti zatočit do páté zatáčky, vyjel do únikové zóny a do boxů musel být odtažen. Tou dobou nikdo nevěděl, jaké je pořadí, jelikož traťovým maršálům se dosud nepovedlo zprovoznit časomíru.
Když časomíra konečně naskočila, ukázala v čele tréninku k radosti domácích fanoušků, kterých si moc na okruh cestu na trénink nenašlo, na čele výsledkové listiny Tonyho Kanaana. EJ Viso předvedl, že betonový povrh sambodromu umí být pořádně kluzký a lehce se dotknul zdi, když se jeho vůz stal téměř neovladatelným. Ale Viso dokázal do boxů dojet sám.
Další žlutou fázi způsobil až jeho týmový kolega Mario Moraes, který byl příliš optimistický na výjezdu ze třetí zatáčky a dostal hodiny. Okamžitě byl trénink zastaven, i když Moraes vůz zvládl a do boxů pokračoval vlastní silou.
O poznání hůř dopadl za pár minut na stejném místě nováček Mario Romancini, ten se na dráze neudržel a tvrdě havaroval. Poškodil zadní přítlačné křídlo a pravé zadní kolo a trénink pro něj skončil. Mechaniky týmu Conquest Racing připravil o pauzu na oběd, neboť budou mít co dělat, aby vůz do druhého tréninku stihli zprovoznit.
Že i mistr tesař se občas utne, předvedl Dario Franchitti. Úřadující šampion netrefil výjezd z osmé zatáčky a levou stranu opřel o zeď. I s viditelným poškozením vozu dokázal dojet do boxů.
No a konečně v posledních minutách tréninku zradil kluzký povrch sambodronu také Milku Duno. Venezuelanka příliš šlápla na plyn, vůz se stal neovladatelným a zapíchl se nosem do zdi. Milka z nehody vyvázla bez zranění, ale první trénink vzhledem k její nehodě pár minut před koncem, byl ukončen dříve.
Na čele výsledkové listiny máme očekávaná jména (byť tam chybí Franchitti a Castroneves). Že bude na okruzích letos silný, potvrzuje tým Dreyer & Reinbold Racing. Ryan Hunter-Reay zatím předvádí, že si místo u Andretti Autosport zaslouží. Příjemně překvapil také nový tým FAZZT Race Team s Alexem Taglianim na 9. místě.
Víc se čekalo od KV Racing Technology. Žádný ze třech pilotů této stáje se nevešel do první desítky, Sato byl dokonce až devatenáctý. Byť pravda, byl to jeho první trénink v Dallaře.
Naopak velmi slušně zajela Simona de Silvestro na 12. místě. Přestože tým HVM Racing nepatří k favoritům, de Silvestro je nováček a na nastavování vozu je sama, byla z nováčků nejlepší, výrazně zastínila absolventy IndyLights a byla výrazně lepší, než ostatní tři pilotky v závodním poli.
Právě ženám se s výjimkou De Silvestro výrazně nevedlo. Danica Patrick, Ana Beatriz a Milka Duno si rozebraly poslední tři pozice. Vzhledem k umístění Danici Patrick a Any Beatriz vůči jejím stájovým kolegům to lze těžko svádět na vůz. Jelikož Ana Beatriz patřila v IndyLights ke špičce, čekalo se od ní rozhodně víc, než že bude ztrácet pět a půl vteřiny. Ztráta Milky Duno je vskutku rekordní, to i na Mid-Ohio Sports Car Course, ztrácela „jen“ sedm sekund.
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas
|
Odstup
|
1.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
1:31.7707
|
|
2.
|
R.Briscoe | Team Penske |
1:31.9731
|
+ 0.202
|
3.
|
T.Kanaan | Andretti Autosport |
1:31.9753
|
+ 0.204
|
4.
|
W.Power | Team Penske |
1:32.3009
|
+ 0.530
|
5.
|
M.Conway | Dreyer & Reinbold Racing |
1:32.6446
|
+ 0.874
|
6.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
1:32.7943
|
+ 1.023
|
7.
|
R.Matos | De Ferran Luczo Dragon Racing |
1:32.8537
|
+ 1.083
|
8.
|
H.Castroneves | Team Penske |
1:32.9402
|
+ 1.169
|
9.
|
A.Tagliani | FAZZT Race Team |
1:33.1523
|
+ 1.381
|
10.
|
J.Wilson | Dreyer & Reinbold Racing |
1:33.3587
|
+ 1.588
|
11.
|
E.Viso | KV Racing Technology |
1:33.3998
|
+ 1.629
|
12.
|
S.de Silvestro | HVM Racing |
1:33.4757
|
+ 1.705
|
13.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
1:33.4808
|
+ 1.710
|
14.
|
M.Moraes | KV Racing Technology |
1:33.5580
|
+ 1.787
|
15.
|
H.Mutoh | Newman/Haas/Lanigan Racing |
1:33.6684
|
+ 1.897
|
16.
|
V.Meira | A.J.Foyt Enterprises |
1:33.6970
|
+ 1.926
|
17.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi Racing |
1:33.8456
|
+ 2.075
|
18.
|
A.Lloyd | Dale Coyne Racing |
1:33.9907
|
+ 2.220
|
19.
|
T.Sato | KV Racing Technology |
1:34.0126
|
+ 2.242
|
20.
|
D.Wheldon | Panther Racing |
1:34.4779
|
+ 2.707
|
21.
|
M.Romancini | Conquest Racing |
1:34.6577
|
+ 2.887
|
22.
|
D.Patrick | Andretti Autosport |
1:34.7795
|
+ 3.009
|
23.
|
A.Beatriz | Dreyer & Reinbold Racing |
1:37.4300
|
+ 5.659
|
24.
|
M.Duno | Dale Coyne Racing |
1:43.4555
|
+ 11.685
|