Kvalifikace odložena na zítřek a nahrazena tréninkem
Sao Paulo Indy300 – 3. trénink
Pro nezpůsobilý kluzký povrch v pasáži sambadrom musela být kvalifikace přeložena na zítřejší dopoledne. Po druhém tréninku byl beton na sambadromu ještě více pogumovaný a kluzký. Podle sportovního ředitele IRL Briana Barnharta neměly vozy na skoro půl mílové rovince v prostoru startu a cíle vůbec žádný přítlak. Přes noc tedy nastoupí traťoví komisaři s bruskami a budou beton brousit a brousit, aby se mohla kvalifikace zítra odjet.
Před kvalifikací je na osmou hodinu ranní místního času naplánován čtvrthodinový trénink. Kvalifikace by měla začít v 8:30 ráno, tedy v půl jedné našeho času.
Pokud by sambadrom zůstal kluzištěm i pro samotný závod, tak si nelze představit, že by se tam podařilo vůbec úspěšně odstartovat, neboť pokud tam jeden pilot dostane smyk, tak sebou vezme minimálně polovinu startovního pole.
Krom kluzkého prostoru startu a cíle si jezdci stěžovali na neuvěřitelnou hrbolatost tratě. A to bohužel v místech, která byla nedávno speciálně pro závod přeasfaltovaná. Jenže je to jedna z tepen města Sao Paulo a celý minulý týden se po přeasfaltování po inkriminovaném úseku proháněl městský provoz.
Kvalifikace byla vzhledem k plným tribunám nahrazena tréninkem, aby diváci neodcházeli zcela zklamaní. Prvním, kdo na sambadromu měl problémy, byla Milka Duno. Venezuelanka na výjezdu z poslední zatáčky přetočila svůj vůz a opřela se nosem o zeď. Lehce bylo poškozeno přední přítlačné křídlo, nicméně po restartu dokázala Milka dojet do boxů. V jedné ze zatáček se v pozdější fázi tréninku opřela bokem vozu o zeď a zavinila druhou žlutou fázi. Ale po kontrole vozu trénink dokončila.
Hůř skončil Mario Moraes. Také na vjezdu na sambadrom dostal smyk. Po nárazu nosem do zdi doslova explodovala zadní pneumatika. Moraes již do tréninku nezasáhl.
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas
|
Odstup
|
1.
|
W.Power | Team Penske |
1:31.2980
|
|
2.
|
T.Kanaan | Andretti Autosport |
1:31.3403
|
+ 0.042
|
3.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
1:31.3858
|
+ 0.088
|
4.
|
J.Wilson | Dreyer & Reinbold Racing |
1:31.5379
|
+ 0.240
|
5.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi Racing |
1:31.5788
|
+ 0.281
|
6.
|
R.Matos | De Ferran Luczo Dragon Racing |
1:31.5930
|
+ 0.295
|
7.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
1:31.6062
|
+ 0.308
|
8.
|
A.Tagliani | FAZZT Race Team |
1:31.6969
|
+ 0.399
|
9.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
1:31.8503
|
+ 0.552
|
10.
|
H.Castroneves | Team Penske |
1:31.8564
|
+ 0.558
|
11.
|
R.Briscoe | Team Penske |
1:31.9877
|
+ 0.690
|
12.
|
D.Patrick | Andretti Autosport |
1:32.1665
|
+ 0.869
|
13.
|
E.Viso | KV Racing Technology |
1:32.2136
|
+ 0.916
|
14.
|
D.Wheldon | Panther Racing |
1:32.2469
|
+ 0.949
|
15.
|
V.Meira | A.J.Foyt Enterprises |
1:32.6553
|
+ 1.357
|
16.
|
S.de Silvestro | HVM Racing |
1:32.6710
|
+ 1.373
|
17.
|
T.Sato | KV Racing Technology |
1:33.0667
|
+ 1.769
|
18.
|
A.Lloyd | Dale Coyne Racing |
1:33.1112
|
+ 1.813
|
19.
|
M.Conway | Dreyer & Reinbold Racing |
1:33.1460
|
+ 1.848
|
20.
|
H.Mutoh | Newman/Haas/Lanigan Racing |
1:33.1872
|
+ 1.889
|
21.
|
M.Moraes | KV Racing Technology |
1:33.7352
|
+ 2.437
|
22.
|
M.Romancini | Conquest Racing |
1:36.2038
|
+ 4.906
|
23.
|
A.Beatriz | Dreyer & Reinbold Racing |
1:38.7247
|
+ 7.427
|
24.
|
M.Duno | Dale Coyne Racing |
1:39.5074
|
+ 8.209
|