FIA upřesnila pravidla o zavěšení
Změna světlé výšky v parc fermé je zakázána.
Mezinárodní automobilová federace oznámila týmům, že jakékoliv systémy umožňující regulovat světlou výšku vozu během kvalifikace a závodu o víkendu velké ceny bude posuzováno jako ilegální.
Mluvčí FIA řekl v rozhovoru pro Autosport, že řídící orgán formule 1 rozeslal v neděli v noci jednotlivým týmům faxy upřesňující pravidla týkající se zavěšení.
"Jakékoliv zařízení nebo procedura, jejichž účelem a/nebo efektem je změna nastavení zavěšení, budou v době, kdy je vůz umístěn v parc fermé, posuzovány jako odporující článku 34.5* Sportovních regulí," píše se v prohlášení.
"Dále máme za to, že jakýkoliv systém umožňující regulovat zavěšení by měl být také v rozporu s článkem 3.15** Technických regulí."
FIA svým počínáním reaguje na rozepře posledních dní. Některé týmy totiž podezřívají Red Bull, že takový systém používá, přičemž se objevily i spekulace o tom, že k úpravě světlé výšky používá stlačeného plynu. Tým to ale popírá, což dokazuje i podrobná technická přejímka, kterou jeho vozy prošly o víkendu Velké ceny Malajsie.
Red Bull naopak vzkázal, že pokud se nyní někdo bude snažit takový systém použít, podá na něj protest. O vývoji takového systému už mluvil například McLaren, šéf Mercedesu Ross Brawn zase řekl, že je potřeba pravidla v tomto ohledu vyjasnit.
* Článek 34.5 Sportovních regulí říká: Pokud účastník modifikuje některou část vozu nebo změní nastavení zavěšení, zatímco je vůz uzavřen v parc fermé, musí příslušný jezdec startovat do závodu z boxové uličky a postupovat podle procedury uvedené v článku 38.2.
** Článek 3.15 Technických regulí říká: Ovlivnění aerodynamiky:
S výjimkou krytu popsaného v článku 6.5.2 (během použití v boxové uličce), jezdcem nastavitelných součástek popsaných v článku 3.18 a vedení popsaného v článku 11.4, kterákoliv specifická součástka vozu ovlivňující jeho aerodynamickou výkonnost:
- musí odpovídat pravidlům spojeným s karoserií
- musí být striktně zabezpečena jako nepohyblivá část vzhledem k celé odpružené části vozu (striktně zabezpečený znamená nemající žádný stupeň volnosti)
- musí vzhledem k odpružené části vozu nehybná zůstat
Jakékoliv zařízení nebo konstrukce, které jsou navrženy tak, že mění vzdálenost mezi odpruženou částí vozu a zemí jsou za všech podmínek zakázány.
Žádná část ovlivňující aerodynamiku a žádná část karoserie, s výjimkou desky popsané v článku 3.13, nesmí být za žádných okolností umístěna pod základní rovinou.