Power ušetřil jednu sadu měkkých gum a má pole position
Indy Grand Prix of Alabama – kvalifikace
Will Power dokázal na tvrdých pneumatikách v první části zajíždět rychlejší časy, než ostatní jezdci na měkkých a proto se mu podařilo ušetřit jednu sadu měkkých do závěrečné fáze, kde nenašel přemožitele, suverénně s půlvteřinovým náskokem ovládl kvalifikaci na zítřejší závod.
1. skupina
Přesto, že v první skupině bylo o jednoho jezdce více, než ve druhé, konkurence byla trošičku slabší. Představili se Castroneves, Wheldon, Patrick, Franchtti, Kanaan, Conway, Andretti, Moraes, Baguette, Rahal, Tagliani, de Silvestro a Mutoh.
Zatímco favorité si mohli dovolit spoléhat se na svou rychlost na černých pneumatikách, slabší jezdci zkoušeli vsadit na brzké obutí červené měkké směsi. Mike Conway na černých zajel čas, který byl o čtyři desetiny nejrychlejším časem víkendu. V polovině kvalifikace bylo pořadí Conway, Castroneves, Franchitti, de Silvestro, Wheldon a Mutoh, ale Andretti a Kanaan o sobě záhy dali také vědět a dostali se do postupové šestky. Simonu de Silvestro z postupového místa těsně sesadil na červených pneumatikách jedoucí Mario Moraes. V tu chvíli vyletěl v páté zatáčce z dráhy Dan Wheldon.
Wheldon způsobil žlutou fázi, sám přišel o dvě nejrychlejší kola a především vrásky na čele přidělal de Silvestro a Rahalovi, kteří sice byli rychlejší, než Moraes, ale museli bezmocně sedět ve svých vozech a čekat, jestli bude Wheldonův vůz vytažen z písku a restartován před koncem dvacetiminutového limitu.
Vedení závodu se rozhodlo dát jezdcům ještě možnost zajet jedno rychlé kolo a na trať zamířilo celé pole, ale zahřát pneumatiky a zlepšit se dokázal jen Franchitti, kterého volba červených pneumatik vynesla na první místo. Naopak de Silvestro ani Rahal nesvedli vystrnadit Moraese z postupové pozice. Conway a Castroneves navíc ušetřili jednu červenou sadu pneumatik.
Do semifinále postoupili: Franchitti, Castroneves, Conway, Andretti, Kanaan a Moraes
Vyřazeni byli: De Silvestro, Rahal, Mutoh, Patrick, Tagliani, Wheldon a Baguette
Nejrychlejší čas: Dario Franchitti – 1:10.5337
Vyřazeni byli: De Silvestro, Rahal, Mutoh, Patrick, Tagliani, Wheldon a Baguette
Nejrychlejší čas: Dario Franchitti – 1:10.5337
2. skupina
Druhá skupina slibovala rychlejší časy a napínavější boj o postup. Vylosováni do ní byli Matos, Sato, Briscoe, Viso, Dixon, Power, Meira, Duno, Lloyd, Wilson, Romancini a Hunter-Reay.
Will Power vsadil na černé pneumatiky a podařilo se mu s nimi záhy dostat na první místo, před Wilsona, Briscoea, Dixona, Matose a Sata. Ryan Hunter-Reay od počátku segmentu jezdil na červených gumách a skutečně v posledním kole, kdy se na nich dal ještě zajet slušný čas, poskočil na druhé místo, ale dlouho se tam neohřál, protože brzy jej přeskočili Viso a následně i Sato.
Zlepšili se i ostatní jezdci a v posledních minutách bylo pořadí Power, Sato, Dixon, Viso, Briscoe, Wilson. Hunter-Reay byl prvním nepostupujícím. Společně s Meirou byli posledními jezdci, kteří do závěrečného hodnocení mohli promluvit, ale ani jeden se nedokázal zlepšit. Will Power měl stále výhodu dvou sad červených pneumatik.
Do semifinále postoupili: Power, Sato, Dixon, Viso, Briscoe a Wilson
Vyřazeni byli: Hunter-Reay, Lloyd, Matos, Meira, Romancini a Duno
Nejrychlejší čas: Will Power – 1:10.2595
Vyřazeni byli: Hunter-Reay, Lloyd, Matos, Meira, Romancini a Duno
Nejrychlejší čas: Will Power – 1:10.2595
Semifinále – Top 12
V semifinálové části měli tři voze stáje Penske a KV Racing. Podle Jimmyho Vassera, spolumajitele KVRT, pomohlo Visovi a Moraesovi nastavení vozu podle setupu, který na svůj vůz vyladil Takuma Sato. Zdá se, že se angažování zkušeného japonského ex-pilota F1 začíná vyplácet.
Nejrychlejší čas nejdříve stanovil Justin Wilson na červených pneumatikách, ale krátce před půlkou patnáctiminutového kvalifikačního segmentu jej sesadil na černých pneumatikách jedoucí Will Power. Červené pneumatiky ovšem dokázal zužitkovat Helio Castroneves a posunul se do čela. Power raději nic nepokoušel a poprvé za celý závodní víkend obul červené pneumatiky.
Okamžitě Power dokázal přeskočit celé startovní pole o půl vteřiny. Těsně před koncem poskočil na druhé místo Marco Andretti, naopak Daria Franchittiho, který poprvé ve Fast Six chyběl před čtrnácti dny v St. Pete, odsunul na nepostupové místo. Franchitti se v posledním rychlém kole zlepšit nedokázal a bude tak ve Fast Six chybět podruhé za sebou.
Do Fast Six postoupili: Power, Andretti, Castroneves, Conway, Sato a Dixon
Vyřazeni byli: Franchitti, Kanaan, Briscoe, Viso, Wilson a Moraes
Nejrychlejší čas: Will Power – 1:10.1060
Vyřazeni byli: Franchitti, Kanaan, Briscoe, Viso, Wilson a Moraes
Nejrychlejší čas: Will Power – 1:10.1060
Firestone Fast Six
Závěrečný desetiminutový rozstřel vypadal nejlépe pro Powera a Conwaye, kteří měli k dobru sadu nepoužitých červených pneumatik. Power ji okamžitě nazul a svým pronásledovatelům o půl vteřiny odskočil. Za ním se držel Castroneves, třetí byl Conway, ale ten zvolil sadu použitých červených, nové si zatím šetřil.
Castroneves musel přezout na černé pneumatiky a pokusit se o nemožné – být na nich rychlejší, než Power. Nejen, že se mu to nepovedlo, ale z první řady jej odsunul do druhé ještě Mike Conway, který plně zužitkoval nové červené směsi. Na Powera to ale nestačilo.
Pořadí Fast Six: Power, Conway, Castroneves, Andretti, Dixon a Sato
Nejrychlejší čas: Will Power – 1:10.1356
Nejrychlejší čas: Will Power – 1:10.1356
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas
|
1.
|
W.Power | Team Penske |
1:10.1356
|
2.
|
M.Conway | Dreyer & Reinbold Racing |
1:10.6501
|
3.
|
H.Castroneves | Team Penske |
1:10.6569
|
4.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
1:11.0701
|
5.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
1:11.3557
|
6.
|
T.Sato | KV Racing Technology |
1:11.4387
|
7.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi Racing |
1:10.6307
|
8.
|
T.Kanaan | Andretti Autosport |
1:10.6903
|
9.
|
R.Briscoe | Team Penske |
1:10.7602
|
10.
|
E.Viso | KV Racing Technology |
1:10.7757
|
11.
|
J.Wilson | Dreyer & Reinbold Racing |
1:10.7760
|
12.
|
M.Moraes | KV Racing Technology |
1:11.5219
|
13.
|
S.de Silvestro | HVM Racing |
1:11.0262
|
14.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
1:10.7449
|
15.
|
G.Rahal | Sarah Fisher Racing |
1:11.1495
|
16.
|
A.Lloyd | Dale Coyne Racing |
1:10.9524
|
17.
|
H.Mutoh | Newman/Haas/Lanigan Racing |
1:11.2855
|
18.
|
R.Matos | Luczo Dragon de Ferran |
1:11.0507
|
19.
|
D.Patrick | Andretti Autosport |
1:11.5340
|
20.
|
V.Meira | KV Racing Technology |
1:11.1348
|
21.
|
A.Tagliani | FAZZT Race Team |
1:11.5669
|
22.
|
M.Romancini | Conquest Racing |
1:11.6020
|
23.
|
D.Wheldon | Panther Racing |
1:11.6095
|
24.
|
M.Duno | Dale Coyne Racing |
1:15.1422
|
25.
|
B.Baguette | Conquest Racing |
1:11.9800
|