Několik týmů v Číně vyzkouší F-duct systém
V pátek jej ověří Ferrari, Mercedes, Williams a Sauber.
Jakmile vyšlo najevo, že inovativní "F-duct" systém, který od začátku letošní sezóny používá McLaren, přináší výhodu v maximální rychlosti a protesty na něj byly zamítnuty, přišla fáze rychlého kopírování a napodobování.
Při Velké ceně Číny se minimálně čtyři další týmy chystají tento systém vyzkoušet a to alespoň v pátečních volných trénincích. Jsou jimi Ferrari, Mercedes, Williams a Sauber.
"Máme v plánu mít ho na voze od pátku do neděle," řekl pilot Sauberu Pedro de la Rosa.
Okruh v Šanghaji by měl výhodu tohoto systému ještě znásobit, neboť jeho součástí je velmi dlouhá rovinka, na které se vyšší maximální rychlost uplatní. Zatímco v úvodních třech velkých cenách se mluvilo o výhodě 6 km/h, v Číně by mělo jít o výhodu 8 až 10 km/h. Co se času týče, odhaduje se zisk půl sekundy na kolo.
Zdroje blízké týmu Williams tvrdí, že systém F-duct je jedním z nových dílů, které stáj z Grove do Číny veze. Německý Auto Motor und Sport napsal, že jej na vozech FW32 rozhodně uvidíme v pátek, analýza jeho přínosu pak rozhodně o jeho případném nasazení ve zbytku víkendu.
"Systém ve velké míře funguje tak, jako u McLarenu," řekl Nico Hülkenberg o verzi Williamsu. "Uvidíme, jak to s ním zítra pojede a pak se uvidí."
Šéf Mercedesu Ross Brawn řekl: "V aerodynamickém tunelu a v simulacích náš systém funguje. Pokud páteční tréninky tyto výsledky potvrdí, pak jej budeme používat i v závodech."
Co se týmů ze špičky týče, zdá se, že Red Bull nasadí tento systém až jako poslední. Sebastian Vettel doufá, že se tak stane co nejdříve.
"Čína je na nějakou dobu posledním vzdáleným závodem, pak následuje několik velkých cen v Evropě. Tam ho (systém F-duct) budeme mít.
Nemáme žádné pevné datum. Stejně jako všichni ostatní na tom pracujeme," prozradil Vettel.