Favorité na čele, Will Power opět nejrychlejší
Toyota Grand Prix of Long Beach – 1. trénink
Nijak nepřekvapí výsledková listina prvního tréninku. Na čele letošní suverén Will Power, v první pětce týmový kolegové Castroneves a Briscoe a dvojice Ganassiho jezdců Franchitti a Dixon. Do první desítky se ještě vešla ta zkušenější polovina Andretti Autosport (Kanaan a Hunter-Reay), Justin Wilson, Alex Tagliani a EJ Viso.
Jelikož jezdci mají k dispozici tři hodinové tréninky (a omezené množství pneumatik) favorité na trať nespěchali. Od prvních minut se učili trať Lloyd, Sato a Milka Duno. Spolupráci s novým inženýrem se učí Mario Moraes, proto na trať vyrazil poměrně brzy a svým konkurentům odjel o víc, jak vteřinu. Sekundovat mu svedl jen Marco Andretti, ale s časem 1:12.6483 se Moraes na dlouho usadil v čele.
Až v polovině tréninku vyjeli favorité. Hunter-Reay byl prvním, kdo Moraese dokázal překonat, ale brzy se to povedlo i Castronevesovi. Hunter-Reay byl prvním, kdo se dostal pod čas 1:12. Když se na první příčku dostal Scott Dixon, zapíchl nos svého vozu do pneumatik Alex Tagliani. Jeho vůz byl vytažen, restartován a odjel sám do boxů, nicméně trénink byl přerušen.
V posledních 10 minutách soupeřili o pořadí v první pětce všichni favorité. Chvíli vedlo Ganassiho duo, chvíli Penskeho trojka, chvíli bylo pořadí promíchané. Na první místo se vyšvihnul deset minut před koncem nakonec Will Power a už se tam udržel.
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas
|
Odstup
|
1.
|
W.Power | Team Penske |
1:11.4038
|
|
2.
|
H.Castroneves | Team Penske |
1:11.5044
|
+ 0.100
|
3.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
1:11.5430
|
+ 0.139
|
4.
|
R.Briscoe | Team Penske |
1:11.5477
|
+ 0.144
|
5.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi Racing |
1:11.6379
|
+ 0.234
|
6.
|
T.Kanaan | Andretti Autosport |
1:11.6410
|
+ 0.237
|
7.
|
A.Tagliani | FAZZT Race Team |
1:11.7610
|
+ 0.357
|
8.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
1:11.9261
|
+ 0.522
|
9.
|
J.Wilson | Dreyer & Reinbold Racing |
1:11.9741
|
+ 0.570
|
10.
|
E.Viso | KV Racing Technology |
1:11.9886
|
+ 0.585
|
11.
|
H.Mutoh | Newman/Haas/Lanigan Racing |
1:12.1321
|
+ 0.728
|
12.
|
M.Moraes | KV Racing Technology |
1:12.1698
|
+ 0.766
|
13.
|
M.Conway | Dreyer & Reinbold Racing |
1:12.2397
|
+ 0.836
|
14.
|
R.Matos | Luczo Dragon de Ferran |
1:12.4120
|
+ 1.008
|
15.
|
S.de Silvestro | HVM Racing |
1:12.4429
|
+ 1.039
|
16.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
1:12.4582
|
+ 1.054
|
17.
|
D.Wheldon | Panther Racing |
1:12.5258
|
+ 1.122
|
18.
|
V.Meira | A.J.Foyt Enterprises |
1:12.5832
|
+ 1.179
|
19.
|
T.Sato | KV Racing Technology |
1:12.6696
|
+ 1.266
|
20.
|
G.Rahal | Sarah Fisher Racing |
1:13.1848
|
+ 1.781
|
21.
|
D.Patrick | Andretti Autosport |
1:13.3593
|
+ 1.955
|
22.
|
M.Romancini | Conquest Racing |
1:13.4407
|
+ 2.037
|
23.
|
A.Lloyd | Dale Coyne Racing |
1:14.0553
|
+ 2.651
|
24.
|
B.Baguette | Conquest Racing |
1:14.4159
|
+ 3.012
|
25.
|
M.Duno | Dale Coyne Racing |
1:19.5348
|
+ 8.131
|