Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Will Power získal třetí pole position v řadě!

Will Power získal třetí pole position v řadě!

Toyota Grand Prix of Long Beach – kvalifikace

Za čtrnáct dní si spousta lidí oddychne, to totiž IndyCar přejde z městských okruhů na ovály a snad někdo dokáže začít porážet Willa Powera, protože v Long Beach se to už třetí kvalifikaci v řadě nikomu nepodařilo. Kromě úvodního závodu v Long Beach, kde první startoval Franchitti, získal Power všechny pole position v sezóně a kromě minulého závodu v Barberu také všechna vítězství! „Měl by mít vlastní třídu,“ poznamenal na Powerovu adresu jeho týmový kolega Castroneves.
1. skupina
Los tentokrát udělal tu těžší skupinu z té první, do které přiřkl všechny tři vozy KV Racing (Sato, Viso, Moraes), oba piloty Target Chip Ganassi Racing (Dixon, Franchitti), Briscoea, Kanaana a Andrettiho, Taglianiho a čtyřlístek nováčků Lloyd, Romancini, Baguette a De Silvestro.
Ti, kteří nepatřili k favoritům na postup, vyrazili okamžitě na červených pneumatikách. Zřejmě doufajíce, že zajedou brzy rychlá kola a pak někdo způsobí žlutou fázi, čímž znesnadní či znemožní rychlá kola favoritům. Na měkké sadě varazili Moraes, Viso, Sato, Lloyd, Romancini, Baguette a De Silvestro.
Viso a Sato předvedli dokonalou týmovou sehranost, zatímco ve třetím tréninku oba (vlastně všichni tři, Moraes se k nim přidal) postupně ve stejné zatáčce skončili v únikové zóně, v kvalifikaci Viso a Sato lehce ve stejném místě označkovali boční stěnou pneumatik zeď.
Zkušená dvojice Franchitti – Kanaan se brzy usídlila na špici výsledkové listiny, ale tým oběma před polovinou kvalifikace nazul červené pneumatiky. Na postupové příčce se dlouhou dobu drželi Moraes a De Silvestro, naopak Briscoe a Tagliani, od kterých se očekávaly vyšší pozice, byli mimo.
Poslední minuta přinesla tradiční drama. Dixon se dostal na špici nejlepším časem, Briscoe vystrčil z postupových míst de Silvestro. Taglianiho o postup připravil Moraes, ale De Silvestro předvedla dobré kolo a byla rázem pátá, jenže ve hře byli ještě Tagliani – dokázal zajet 4. čas, a Marco Andretti, který De Silvestro porazil o 0.013 sekundy a odsoudil ji ke startu ze sedmé pozice.
Z 1. skupiny postoupili: Dixon, Franchitti, Kanaan, Tagliani, Briscoe a Andretti
Vyřazeni byli: De Silvestro, Moraes, Viso, Sato, Lloyd, Romancini a Baguette
Nejrychlejší čas: Scott Dixon – 1:10.1233
2. skupina
Ve druhé skupině se alespoň předpokládal větší boj o šesté postupové místo. Favority na postup určitě byli oba dosavadní letošní vítězové Power a Castroneves, Hunter-Reay, který Powera zatím nejvíce prohání. Tradičně rychlý Wilson a minulý týden z druhého místa startující Conway. Překvapit mohl i v Long Beach dobrý Mutoh. Matos, Wheldon a Meira též nebyli bez šance. Naopak od Patrick, Rahala a Duno se postup moc očekávat nedal, zvlášť, když si Graham Rahal stěžoval, že vůz má možná skryté poškození (z loňského Homesteadu, kde jej pilotovala Sarah Fisher).
Opakovala se situace s červenými pneumatikami z 1. skupiny, použili je Meira, Wheldon, Patrick a Rahal.
Tempo udávali Justin Wilson a Ryan Hunter-Reay, po polovině kvalifikace byli mezi postupujícími také Mutoh, Castroneves, Wheldon a Meira. Naopak Power, jediný zatím na primární tvrdé sadě, byl až desátý. Čas se mu pomalu krátil, už zbývaly jen tři minuty a stále to bylo jen desáté místo, ale to už se černá sada dostatečně zahřála a Will Power k úlevě všech fanoušků skočil na druhou příčku. Sice jen na okamžik, protože se zlepšili Mutoh a Castroneves, ale Powerovo obutí bylo v nejlepší fázi své životnosti a svému majiteli pomohlo k dosavadnímu nejlepšímu kolu celé kvalifikace! Will Power byl na tvrdé sadě rychlejší, než všichni jezdci z obou skupin na měkké. Nic s tím neudělala ani závěrečná minuta.
Naopak kvalifikace se vůbec nevyvedla Conwayovi, který si na další start z první řady mohl velmi brzo nechat zajít chuť. Naopak postoupil Mutoh a velmi překvapivě také Wheldon. Jeho čas by měl totiž přijít až na oválech, kde je jak on tak tým výrazně lepší. Milka Duno se na trati vůbec neukázala. Prý kvůli problémům s vyvážením vozu.
Z 2. skupiny postoupili: Power, Hunter-Reay, Wilson, Castroneves, Mutoh a Wheldon
Vyřazeni byli: Meira, Conway, Matos, Patrick, Rahal a Duno
Nejrychlejší čas: Will Power – 1:09.9270
Semifinále
Do semifinále vyjeli všichni jezdci na červených pneumatikách, ať již na nových či použitých, až na Willa Powera, který měl obutou černou sadu, ale to spíš jen zkoušel nervy svých konkurentů. Zatímco mu tým chystal červenou sadu, udělal u něj nevídanou chybu a v deváté zatáčce se podíval do únikové zóny, ale motor v chodu udržel, navíc neohrozil provoz na trati a žluté vlajky naštěstí vyvěšeny být nemusely.
Hunter-Reay a Tagliani vedli celé pole, u Taglianiho je to velmi obdivuhodný výkon, jelikož si včera při svém kontaktu s bariérou poranil palec a zápěstí na levé ruce. Boxová zeď týmu FAZZT teď vypadá jako, kdyby se jednalo o paralympijský tým, protože kromě maroda Taglianiho upadl včera ve svém hotelovém pokoji i jeden z majitelů týmu Jim Freudenberg a poranil si kotník.
V poslední třetině bylo vše již při starém a jméno Will Power svítilo na čele výsledkové listiny. S ním postupovali Kanaan, Wilson, Castroneves, Dixon a Hunter-Reay, naopak Briscoe byl prvním, kdo nepostupoval. Úplně posledním byl Franchitti, ale po kvalifikaci vyšlo najevo, že někde lehce zavadil o zeď a poškodil zavěšení.
Když byly vyvěšeny šachovnicové vlajky, dokázal se na poslední chvíli dostat před Dixona Briscoe a vystrčit jej z pozice, která zajišťovala start v závěrečném rozstřelu. Tagliani se dokázal dostat na sedmé místo, což ale na postup nestačí. Překvapivá je hlavně absence Dixona, tým Chipa Ganassiho tedy nebude bojovat o pole position!
Do Fast Six postoupili: Power, Hunter-Reay, Castroneves, Kanaan, Wilson a Briscoe
Vyřazeni byli: Tagliani, Dixon, Andretti, Wheldon, Mutoh a Franchitti
Nejrychlejší čas: Will Power – 1:09.5469
Fast Six
Power byl jediným, kdo měl k dispozici nepoužitou sadu červených pneumatik, takže bylo jasné, kdo je největším favoritem na první místo na startovním roštu. Zvrátit to chtěl Castroneves, který doslova vystřelil z boxů, předjel ještě v pit lane Powera a měl tedy před sebou volnou trať.
Penskeho trojice chvíli byla seřazena na prvních třech místech, i když pořadí mezi piloty se několikrát změnilo. To se úspěšně pokusil změnit Hunter-Reay. Ale v půlce závěrečné části kvalifikace Power ideálně zahřál novou sadu Firestonů, nejdříve se dostal před Hunter-Reaye o pár setin, ale následně ho porazil o 0,4 sekundy, v klidu se vrátil do boxů, zvednul hledí přilby, vyndal volant a vystoupil s vozu s vědomím, že o pole position jej připraví leda zázrak.
Ještě před vypršením limitu to vzdala většina jezdců. Kanaan i Hunter-Reay se vrátili k mechanikům, stejně tak v tu chvíli třetí Wilson. Něco se svou pozicí na startu se snažili udělat jen Briscoe a Castroneves. Oba vydrželi na trati, dokud čas nevypršel a oběma to nebylo nic platné. Zlepšit se již nedokázali.

Pořadí Fast Six: Power, Hunter-Reay, Wilson, Castroneves, Briscoe a Kanaan
Nejrychlejší čas: Will Power – 1:09.3185

 

 

p.
 Jezdec  Tým
Čas
1.
 W.Power  Team Penske
1:09.3185
2.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
1:09.7506
3.
 J.Wilson  Dreyer & Reinbold Racing
1:09.7939
4.
 H.Castroneves  Team Penske
1:09.8470
5.
 R.Briscoe  Team Penske
1:10.0255
6.
 T.Kanaan  Andretti Autosport
1:10.1618
7.
 A.Tagliani  FAZZT Race Team
1:09.8730
8.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
1:09.9688
9.
 M.Andretti  Andretti Autosport
1:10.1760
10.
 D.Wheldon  Panther Racing
1:10.2574
11.
 H.Mutoh  Newman/Haas/Lanigan Racing
1:10.2730
12.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
1:10.3358
13.
 S.de Silvestro  HVM Racing
1:10.3722
14.
 V.Meira  A.J.Foyt Enterprises
1:10.4259
15.
 M.Moraes  KV Racing Technology
1:10.5093
16.
 M.Conway  Dreyer & Reinbold Racing
1:10.4586
17.
 E.Viso  KV Racing Technology
1:10.5991
18.
 R.Matos  Luczo Dragon de Ferran
1:10.5068
19.
 T.Sato  KV Racing Technology
1:10.7000
20.
 D.Patrick  Andretti Autosport
1:10.5503
21.
 A.Lloyd  Dale Coyne Racing
1:10.8003
22.
 G.Rahal  Sarah Fisher Racing
1:10.7722
23.
 M.Romancini  Conquest Racing
1:10.9914
24.
 B.Baguette  Conquest Racing
1:11.4345
25.
 M.Duno  Dale Coyne Racing
žádný čas