Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Technika formule 1 se dnes vrací do Evropy

Technika formule 1 se dnes vrací do Evropy

Kvůli činnosti islandské sopky stálo vybavení v Číně.

Vozy a vybavení formule 1 se dnes konečně vrací týmům do jejich evropských továren, po nedělní Velké ceně Číny totiž musely kvůli činnosti islandské sopky zůstat v Asii.

O přepravu týmového vybavení se stará společnost FOM Bernieho Ecclestonea, jenže její letadla zůstala kvůli uzavření leteckého prostoru v Evropě. Až nyní, kdy se létání znovu postupně povoluje, mohla odletět do Číny a náklad vyzvednout.

Podle očekávání by mělo vybavení dorazit do Evropy dnes, stejně tak jako mnozí členové týmů. I ti zůstali uvězneni v Číně, kde si neplánovaně prodloužili pobyt.

Šéf týmu Red Bull, Christian Horner, řekl: "Auta a náklad dorazí zpátky dnes, přitom pravděpodobně o hodinu nebo dvě na cestě domů porazí členy týmu."

Často se nyní vedou spekulace o tom, jak toto zdržení může týmy ovlivnit a nakolik jim zkomplikuje přípravy na nadcházející Velkou cenu Španělska. Štěstím ovšem je, že mezi závody v Šanghaji a Barceloně je třítýdenní přestávka, takže potíže budou minimální.

To potvrzuje i Horner: "Naštěstí, díky tomu, že je v kalendáři mezi čínskou a španělskou velkou cenou o týden větší přestávka, má to velmi omezený vliv. Stále máme více než týden na to dovézt auta, spousta komponent pro další závod se vyrábí tady v továrně.

Továrna není nijak ovlivněna, samozřejmě, že koloběh součástek je nyní trošku mimo synchronizaci, protože se díly vrací o dva nebo tři dny později, ale vzhledem k tomu týdnu navíc jsme si jisti, že nám to nezpůsobí žádné závažné potíže."

Letecká situace v Evropě vedla v uplynulých dnech k zajímavým scénářům. Ti, kteří se rozhodli pokusit se vrátit domů, často absolvovali cesty do velmi odlehlých koutů světa a jejich putování mnohdy trvalo i více než čtyřicet hodin.