Virgin nestihne připravit vylepšení pro oba své vozy
Pouze Timo Glock tak pojede v Barceloně s modifikovaným monopostem.
Virgin nestihne do Velké ceny Španělska modifikovat oba své vozy, do Barcelony tak dostane balík vylepšení pouze jeden z nich. Čáru přes rozpočet týmu udělala islandská sopka, která na několik dní ochromila leteckou dopravu v Evropě.
Pro britský tým je přitom modifikace monopostu VR-01 zásadním krokem. Během úvodních velkých cen totiž zjistil, že nádrže v původních vozech nejsou dost velké na to, aby pojaly palivo, které by vystačilo až do konce závodu.
Změna nádrže si ale žádá změnu řady jiných komponent, přičemž některé z nich podléhají homologaci a nesmí se tedy v průběhu sezóny upravovat. Virgin ale dostal povolení, aby takové úpravy provést směl.
Virgin také musel vybrat, který z dvojice jeho závodníků dostane novější verzi vozu. Volba padla na zkušenějšího Tima Glocka, který by mohl týmu přispět více než nováček Lucas di Grassi.
Technický ředitel týmu Nick Wirth řekl: "Vzhledem k tomu, že jsme neúnavně pracovali na přípravě nového vozu pro závod, včetně jeho úpěšně rehomologace, musíme teď spolknout hořkou pilulku, že nejsme schopni dokončit druhý vůz kvůli zdržením způsobeným sopkou.
Obsluhovat v Barceloně dvě podstatně odlišné specifikace vozu bude pro tým rozhodně výzvou, ale vzhledem k tomu, že se vylepšení spolehlivosti týká obou aut, zachováme chladnou hlavu a zaměříme se čistě na to, abychom je obě dostali do cíle."
Glock přiznal, že tým nyní čeká náročný víkend: "Posledních pár týdnů nešlo přesně podle plánu kvůli islandské sopce, ale díky tomu jsme aspoň mohli udělat čáru za zklamáním ze Šanghaje a zaměřit se na lepší věci před námi. Pořádně jsme se podívali na první čtyři závody a nyní máme velice jasný obrázek o tom, kde se to pro nás vyvíjelo dobře a kde se musíme zlepšit.
Je škoda, že nemůžeme přivézt do Španělska dvě modifikovaná šasi, protože bychom mohli pracovat se dvěma sadami dat, ale budeme pracovat s tím, co máme a doufat, že nám to přinese takové výsledky, v jaké doufáme."
Jeho týmový kolega Lucas di Grassi dodal: "Ačkoliv jsem zklamaný, že budu řídit předchozí specifikaci šasi, protože jsme neměli dost času upravit obě auta, doufám, že vzhledem k veškeré té práci, kterou děláme, aby naše závodní víkendy měly hladší průběh, můžeme začít evropskou sezónu pozitivně."