Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Graham Rahal v Indianapolis s týmem svého otce

Graham Rahal v Indianapolis s týmem svého otce

Tým Rahal Letterman Racing se vrací na scénu

Očekávané se stalo skutečností. Pro slavnou pětistovku spojí své síly otec a syn Rahalovi. Graham nedokázal letos sehnat jiné místo, než u Sarah Fisher na úvodní trojici závodů v St. Pete, Barberu a Long Beach, a tak mu musí pro nejslavnější závod v Americe zajistit sedačku jeho vlastní otec.
Tým Rahal Letterman Racing patřil v závodech CART a Indy Racing League ke špičce startovního pole. Bobby Rahal v první sezóně získal titul, Kenny Bräck v roce 2001 byl v CART druhý, po přestupu do IndyCar byl v roce 2004 Buddy Rice celkově třetí, ale v roce 2005 se situace začala zhoršovat, v roce 2008 vyhrál pro tým Ryan Hunter-Reay poslední závod a loni vzhledem k tomu, že série přešla z v Americe vyráběného etanolu na brazilský, ztratil Bobby Rahal pro svůj tým sponzora, kterým byla právě společnost americký etanol propagující, a loni se ukázal pouze v Indianapolis. Tedy kromě American LeMans Series, ve které tým startuje se dvěma vozy ve třídě GT podporovaný BMW.
Bobby a Graham budou v jednom týmu spolupracovat poprvé od roku 2005. To naposledy Graham startoval s Bobbyho týmem v juniorské sérii StarMazda (a také v A1GP za tým Libanonu), pak Grahama Bobby svěřil do rukou Erica Bachelarta a jeho týmu Conquest Racing v Champ Car Atlantic a následně do rukou Paula Newmana, Carla Haase a Mika Lanigana v Champ Car. Graham měl možnost se celou sezónu učit od Bourdaise, po přestupu do IndyCar od Wilsona a loni už byl jedničkou týmu, zcela zastínil zkušeného Doornbose, zdárně sekundovat mu dokázali až na konci sezóny Oriol Servia a Alex Lloyd.
Indianapolis bude jeho první letošní start na oválu, nezúčastnil se ani žádných testů, ale vzhledem k rozsáhlému programu testů před pětistovkou by pro něj nemělo být problémem dostat se do tempa. Došlo k malé změně na startovní listině, místo tradičního přihlášeného čísla 17 by měl Graham startovat s číslem 30.