Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ferrari pozměnilo barevný design svého vozu

Ferrari pozměnilo barevný design svého vozu

Z krytu motoru odstranilo "čárový kód", prý připomínal značku Marlboro.

Ferrari pozměnilo barevné provedení svého monopostu F10. Z krytu motoru odstranilo "čárový kód" a nahradilo jej červeným obdélníkem v bílém rámu. Původní barevné provedení prý totiž připomínalo značku Marlboro, dřívějšího sponzora Ferrari.

V britském listu The Times se objevila nařčení, že Ferrari svým "čárovým kódem" a dokonce i červenou podkladovou barvou nepřímo podporuje společnost Phillip Morris, která je vlastníkem značky Marlboro, přičemž tabáková reklama je zakázaná. Ferrari se proti tomuto obvinění ostře ohradilo a tvrzení o skryté reklamě odmítlo.

"Popravdě, tento argument shledávám naprosto nesmyslným, je téměř směšné tvrdit, že by červená barva nebo grafický design, který představuje čárový kód, mohly podněcovat lidi ke kouření," řekl prezident Ferrari Luca di Montezemolo.

"Zatímco na druhé straně Atlantiku bojují za to, aby zajistili rovné zdravotní služby, na starém kontinentě v Evropě si takzvaní experti lámou hlavu s teoriemi, které nemají žádný vědecký podklad. Myslím, že jsou tu mnohem důležitější problémy k zamyšlení než čárový kód.

Proto je nejlepší už dále neztrácet čas reagováním na takové nesmysly nebo na ty, kteří se snaží tuto historku přiživit."

A aby se skutečně předešlo dalšímu zbytečnému plýtvání časem, Ferrari se rozhodlo čárový kód ze svých vozů odstranit a dále se celou záležitostí nezabývat.

Tým vydal tiskové prohlášení, ve kterém se píše: "Spolu se společností Phillip Morris International jsme se rozhodli upravit zbarvení našich vozů, počínaje velkou cenou v Barceloně.

Toto rozhodnutí bylo učiněno ve snaze ukončit všechny spekulace týkající se takzvaného "čárového kódu", který nikdy nebyl záměrem pojit se k tabákové značce.

Tímto chceme ukončit tuto směšnou historku a soustředit se na důležitější věci než na tato nepodložená obvinění."