Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Za Barrichellovu nehodu může uvolněný kryt kanálu

Za Barrichellovu nehodu může uvolněný kryt kanálu

Pilot Williamsu o něj poškodil zavěšení, které krátce nato selhalo.

Williams a FIA mají podezření, že za havráii Rubense Barrichella v letošní Velké ceně Monaka může uvolněný kryt kanálu, přes který Brazilec krátce před svou nehodou přejel.

Technický ředitel Williamsu Sam Michael na začátku týdne řekl, že na Barrichellově voze selhalo zavěšení levého zadního kola, kvůli kterému se vůz roztočil a narazil do svodidel. Podrobnější důvod byl ale předmětem zkoumání v továrně.

"Jsme na dobré stopě tomu, který díl to mohl být, ale abychom to mohli říct zcela jistě, musíme počkat na výsledky testů materiálu v továrně," řekl Michael.

Německý Auto Motor und Sport nyní píše, že experti FIA se celou situací podrobně zabývali a zjistili, že příčinou poškození zavěšení Barrichellova vozu by mohl s velkou pravděpodobností být uvolněný kryt kanálu, přes který Brazilec krátce před svou nehodou přejel.

Tento problém s krytem kanálu přitom nebyl jediný, v prvním sektoru totiž došlo k podobné situaci. Ta si dokonce vyžádala třetí výjezd safety caru.

Williams dnes potvrdil, že Barrichellovo šasi není poničené a může být dále používáno. Stejně je na tom i motor, tým se ale rozhodl, že jej už vyřadí ze závodního režimu a bude jej používat jen v pátečních trénincích.

Také převodovka Barrichellovu havárii přežila bez významného poškození, i tu se ale tým rozhodl preventivně vyměnit.

Poškozen byl i druhý williams Nica Hülkenberga. Němec s ním havaroval už v prvním kole závodu, když nejprve naštípl přední křídlo v první zatáčce a pak boural v tunelu.

Oba vozy budou kvůli poškození muset jet Velkou cenu Turecka se starou specifikací předního křídla. Tým sice připouští, že by mohl stihnout vyrobit nová, ale pak by se zdržel vývojový program pro závod v Kanadě.

"Dalo by se to zvládnout, ale tím bychom omezili další novinky pro Montreal," vysvětlil Michael.