Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Liuzzi mění pro Kanadu šasi, bylo poškozené

Liuzzi mění pro Kanadu šasi, bylo poškozené

Ital zaznamenal v posledních závodech špatné kvalifikační výsledky.

Vitantoni Liuzzi vymění pro Velkou cenu Kanady šasi. Nat tom, které používal od závodu ve Španělsku, byla totiž nalezena drobná poškození, která dost možná mohla za Italovy mizerné výsledky v kvalifikacích.

Liuzzi se nyní vrací k šasi, které používal v prvních čtyřech závodech. Během nich Liuzzi nasbíral celkem osm bodů, zatímco od Velké ceny Španělska pouze dva.

"Posledních pár závodů bylo docela náročných, trápili jsme se totiž s celkově nedostatečnou přilnavostí, kvůli které je pro mě obtížné dostat z toho maximum," řekl Liuzzi. "V Monaku to bylo dobré a já myslel, že jsme ty problémy vyřešili, takže pak bylo v Turecku docela zklamáním, že jsem nemohl naplno využít našich nových dílů z vývoje.

V továrně jsme na tom pracovali dlouhé hodiny a našli jsme na šasi nějaká drobná poškození, ke kterým jsme přišli v Monaku. Mysleli jsme, že jsme to opravili, ale preventivně se vracíme zpět k šasi, které jsem použil v prvních čtyřech závodech. V továrně šasi znovu prohlédneme a uvidíme, zda nalezneme ještě nějaké jiné oblasti, na které je třeba se zaměřit."

Force India veze do Kanady další verzi svého F-duct systému, kterému tým přezdívá "Přepínatelné zadní křídlo" (Switchable Rear Wing - SRW). Tým se proto rozhodl v Montrealu nenasadit svého rezervního jezdce Paula di Restu do prvního pátečního tréninku a dát raději svým závodním pilotům maximum času na jeho test.

Paul di Resta k tomu řekl: "Tentokrát v Kanadě nepojedu, protože Adrian a Tonio potřebují strávit ve voze trochu více času. Už je to pár let, co na této trati jezdili a protože je to tak specifická trať s nízkým přítlakem a ostrými vlásenkami, čas navíc jim prospěje znovu se s ní sžít. Musíme také ještě zapracovat na SRW.

Nevadí mi, že tentokrát nebudu jezdit, budu totiž zpátky hned ve Valencii. Jako obvykle se zúčastním mítinků a projdu si trať. V Montrealu jsem nikdy nebyl, takže to bude dobrý zážitek.

Během jednotlivých částí víkendu budu sedět na boxové zdi a poslouchat diskuze, ale také pomáhat, když si něčeho všimnu, nebo dát týmu odezvu, kterou by mohl potřebovat. Cítím se jako skutečný člen týmu a i když nejezdím, je toho tolik, čím mohu přispět."