Renault, Mercedes a Ferrari představí nové výfukové potrubí
Po vzoru Red Bullu jsou výfukové plyny odváděny k zadnímu difuzoru.
Renault, Mercedes a Ferrari představí ve Velké ceně Evropy ve Valencii nově řešení výfukové potrubí. Po vzoru Red Bullu budou výfukové plyny odváděny k zadnímu difuzoru, aby byly využity ke zvýšení jeho efektivity.
V této oblasti by mohla tkvět jedna ze silných stránek Red Bullu, který s takto řešenými výfuky jezdí už od začátku sezóny. Podle některých předpokladů znamená toto řešení výhodu až několika desetin sekundy na kolo.
Ferrari chce ve Valencii představit značně přepracované F10, na kterém bude použito hned několik nových komponent. Právě nově řešený výfuk je jednou z nich.
U Mercedesu zatím není zcela jasné, zda tento systém nasadí jen v tréniních, nebo si jej ponechá i pro závod. To bude pochopitelně záviset na výsledcích pátečního testování.
Na napodobení systému Red Bullu usilovně pracují také týmy McLaren a Williams, které by s ním měly přijít ve Velké ceně Velké Británie. McLaren si jen posteskl nad tím, že někteří jeho soupeři, především Ferrari, byli v kopírování řešení Red Bullu rychlejší a nyní by se mohly těšit velké výhodě.