Příští léto bude ještě bohatší na závody IndyCar
Pokud si chcete plánovat příští rok letní dovolenou podle toho, abyste nezmeškali žádný závod IndyCar, tak budete mít problém. K velkému potěšení fanoušků se do kalendáře vrací krátký mílový ovál v New Hampshire u města Loudon. Byl oficiálně potvrzen na poslední červencový víkend roku 2011, tedy týden před dalšího, tentokráte úplného, nováčka v kalendáři, závod v ulicích Baltimoru ve státě Maryland, který se má jet první víkend v srpnu, konkrétně v neděli 7. srpna 2011. Baltimore obsadí víkend, který letos náleží závodu v Lexingtonu v Ohiu na trati Mid-Ohio Sports Car Course. Pokud se tento závod vrátí, a že si to většina fanoušků přeje, nejspíše se posune o týden, na letos volný víkend před závodem v kalifornské Sonomě. No a letos po závodě v Kalifornii následuje hned další víkend závod v Chicagu a o týden později v sobotu večer pod umělým osvětlením také závod na oválu v Kentucky.
O moc lepší není ani situace v červenci. Letos jediným volným víkendem je ten druhý červencový. První víkend v červenci, letos dokonce na americký Den nezávislosti se jede závod na historické trati ve Watkins Glen. Poslední dva víkendy patří dvojici kanadských závodů v Torontu a Edmontonu. Přestože Edmonton prodělává a trápí jej problémy s promotérem, nejspíše tento závod na letištní dráze bude zachráněn. Kanaďané mají v záloze plán přemístit druhý závod do Québecu, kde by jej rádi viděli představitelé místní samosprávy, francouzsky hovořící Kanaďané, kteří se naposledy závodů amerických formulí dočkali, když Champ Cars závodili v Montrealu, majitelé týmu FAZZT Race Team a pilot Alex Tagliani. Vzhledem k důležitosti kanadského trhu je nanejvýš pravděpodobné, že si Kanada dva závody udrží, ať už se krom Toronta pojede v Edmontonu nebo Québecu.
Horší je situace ohledně závodu ve Watkins Glen, který je jedním ze tří nejžhavějších adeptů na vypadnutí z kalendáře (společně s Kansasem, jehož místo v kalendáři již navíc obsadilo Sao Paulo, které se na první květnový týden přesunulo z poloviny března, neboť příští rok v březnu nestihnou připravit dráhu kvůli ve stejném měsíci probíhajícímu karnevalu, a Homesteadem, na jehož místo coby posledního závodu sezóny se tlačí jednak Mikem Laniganem propagovaný městský okruh v Houstonu a také ovál v Las Vegas, patřící stejné společnosti jako New Hampshire a do kalendáře tlačený ředitelem IndyCar Randy Bernardem). Pokud Glen z kalendáře zmizí (a z marketingového hlediska jej dobře nahrazují závody v Baltimoru a Loudonu, neboť tím IndyCar posiluje pozici v oblasti severovýchodu USA, ze které by se právě odchodem z Glen stáhla) vznikne v kalendáři třítýdenní okno, které nejspíš IndyCar nějak zaplní. Buďto posunem kanadských závodů o týden směrem na začátek července, nebo přesunem zřejmě Mid-Ohia na začátek července, nebo některého z dvojice oválů Kansas a Chicagoland na začátek července a poslední variantou může být posun závodu v Texasu až za závod v Iowě, pokud by se nějakým zázrakem podařilo oživit závod v Milwaukee. Fanoušky nejvíce oceněná varianta je bohužel nejméně pravděpodobná. Začátek července a většinou právě víkend kolem Dne nezávislosti tradičně patřil závodu na letišti v Clevelandu, který by sice v kalendáři viděli rádi jak diváci, tak jezdci, tak představitelé místní samosprávy, jenže těm se na rozdíl od kolegů v Baltimoru, nepodařilo dosud zajistit finanční stránku pořádání závodu a tak se návrat do Clevelandu zase potichu o rok odkládá.
Nicméně zpět k oznámení návratu New Hampshire Motor Speedway do kalendáře IndyCar. Tato jistě pro většinu lidí potěšující zpráva byla oznámena na tiskové konferenci za účasti výkonného ředitele IndyCar Randyho Bernarda, guvernéra státu New Hampshire Johna Lynche, zakladatele, prezidenta a výkonného ředitele vlastníka okruhu společnosti Speedway Motorsports Inc. Brutona Smitthe a výkonného prezidenta a generálního manažera New Hampshire Motor Speedway Jerryho Gappense při příležitosti závodu NASCAR na NHMS. Dokonce před zaplněnými tribunami odjel ukázkové kolo loňský šampion IndyCar Dario Franchitti.
„Fanoušci nás žádali, abychom se vrátili do Loudonu, tak tu budeme v roce 2011,“ řekl Randy Bernard, „jak ukázal minulý víkend v Iowě, naše vozy vytváří úžasné závody na krátkých oválech a my jsme potěšeni, že můžeme přidat další krátký ovál do kalendáře IndyCar a rozšířit tak rozmanitost našich závodišť. Jako nováčkovi v tomto sportu se mi zdá, že krátké ovály nabízí skvělé závodění."
Kombinace Loudon – Baltimore by pro nás měla být zábavou, navíc bude skvělé jít na ovál a pak přejít zpět na městský okruh. A dosáhneme tím dvou demografických oblastí na východě USA.“
Nicméně tohle je zrovna věc, kterou příliš zřejmě neocení majitelé týmů, především těch menších. Letos se podařilo v kalendáři vytvořit čtyři homogenní bloky oválových a okruhových závodů, kde není potřeba měnit vozy a přesedlat z oválových speciálů do okruhových, nebo vozy kompletně přestavovat, což musí dělat menší týmy, které si nemohou dovolit dva podvozky.
Finální kalendář bude představen první srpnový týden.