Návrat dalšího závodu na obzoru?
Penske chce IndyCar v Detroitu v roce 2011 nebo 2012
Sotva zaschl inkoust na dohodě o návratu IndyCar na New Hampshire Motor Speedway a už se otevřeně hovoří o návratu na další trať. Výkonný ředitel IndyCar Randy Bernard by rád v kalendáři zpět ovály ve Phoenixu, Las Vegas, Milwaukee a snad i Fontaně. Promotér Mike Lanigan by rád v kalendáři „svůj“ závod v Houstonu a teď přišla Penskeho organizace s tím, že by ráda co nejrychlejší obnovení závodu na ostrově Belle Isle v Detroitu.
Cestou do Loudonu se zastavil Bernard i v Detroitu a prohlédl si ostrov Belle Isle, který hostil dva závody IndyCar v letech 2007 a 2008. Závodění v Mekce amerického automobilového průmyslu přinesla v osmdesátých letech Formule 1. První závod Formule 1 přímo v centru města vyhrál v roce 1982 John Watson. Formule 1 se měla v roce 1989 přesunout na ostrov Belle Isle, ale nepodařilo se dohodnout se s pořadateli, Formule 1 se přesunula do Phoenixu a do Detroitu se nastěhoval CART. Ale ne na Belle Isle, nýbrž na původní dráhu, kde zůstal tři roky, než došlo ke konečnému přesunu na ostrov. První vítězem na Belle Isle se stal v roce 1992 Bobby Rahal. Závod vydržel v kalendáři CART do roku 2001. V roce 2000 Helio Castroneves vyhrál svůj první závod v amerických formulích a vyšplhal na svůj první plot. O rok později svůj triumf zopakoval.
Množily se však kritici dráhy na detroitském ostrově. Vadilo především nevhodné zázemí, špatný paddock a navíc špatně přístupný, málo místa na doprovodné akce a úzká trať, na které se špatně závodilo, tak byl závod vypuštěn z kalendáře. Roger Penske se však zasadil o jeho návrat a přestup do IndyCar. Prosadil jeho zařazení v roce 2007. Následující podnik o rok později vyhrál Justin Wilson, což bylo doposud poslední vítězství pro tým Newman/Haas. V roce 2009 byl před sezónou závod vzhledem k ekonomické krizi, která zasáhla americký automobilový průmysl a město Detroit, zrušen.
>„Je to nádherný ostrov,“ řekl Bernard po prohlídce Belle Isle, „A je tu zájem. Jsou tu automobilky, které mají zájem nás vidět zpátky v Detroitu a samozřejmě Roger Penske má velký zájem nás tam vidět, takže pokud jim všem dokážeme vyhovět, tak mi dává velký smysl, abychom se sem vrátili.“
„Přemýšlím, kde nejlépe předvést náš sport a co našemu sportu pomůže růst. A když máte všechny automobilky v Detroitu a děláte automobilové závody, tak mi dává velký smysl se s těmi lidmi zkusit dohodnout i když teď nejsou zapojeni do naší série. Myslím, že je to další krok.“
„Musíme závodit v Detroitu,“ říká Roger Penske, viceprezident Penskeho organizace Penske Corp. Bud Denker v předchozích letech sloužil coby promotér závodu. Penske od nástupu Randyho Bernarda s ním několikrát mluvil ohledně návratu IndyCar do Detroitu a chtěl obnovit závod už v roce 2011, Bernard vidí realističtěji rok 2012.
Detroit leží na jihu státu Michigan, kde dřív kromě závodu ve městě též IndyCar pořádala závod na dvoumílovém oválu Michigan International Speedway (MIS). I když prezident MIS Roger Curtis hledal možnost návratu IndyCar na ovál, tak v to příliš nevěří.
„Záleží na tom, jaký bude zájem ze strany fanoušků,“ komentuje Bernard možnost, že by se IndyCar vrátila i na MIS, „Teď je to velmi důležitá otázka, kterou si musíme položit. Nemyslím si, že je (Belle Isle a MIS) uvidíme v ten samý rok, myslím, že uvidíme jeden z nich a pak se podíváme na zájem ze strany fanoušků a doufejme, že to bude něco, na čem budeme moci v budoucnu stavět.“