Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

V australském tréninku možná proběhne zkouška křídel

V australském tréninku možná proběhne zkouška křídel

Jezdci chtějí před prvním závodem novou pomůcku otestovat.

Týmy Formule 1 by mohly dostat od FIA povolení vyzkoušet si práci s pohyblivým zadním křídlem v pátečním volném tréninku. Ředitel závodu Charlie Whiting se proto ve čtvrtek před závodním víkendem s týmy sejde, aby tuto možnost prodiskutovali.

Ačkoliv je používání pohyblivého zadního křídla ve volných trénincích zcela neomezené, týmy si chtějí zkusit jeho užití v závodním formátu, tedy i s časovou smyčkou a stanovenou brzdnou zónou.

Principem nového pravidla je změřit v předem určeném místě rozestup mezi dvěma jezdci. Toto místo by se mělo nacházet před zatáčkou vedoucí na rovinku, kde bude situována vymezená zóna pro použití křídla.

Pokud bude rozestup mezi jezdci nižší než jedna sekunda, bude druhému jezdci umožněno ve stanoveném úseku použít pohyblivý prvek zadního křídla, tím pádem dosáhnout vyšší maximální rychlosti a pokusit se jezdce před sebou předjet.

FIA zatím nerozhodla, jak dlouhá bude vymezená zóna. Její délka byla předběžně nastavena na 600 metrů, FIA však podotkla, že délka se bude podle potřeby měnit. Konečné rozhodnutí o délce této zóny pro Velkou cenu Austrálie by mělo padnout tento týden.

Whiting k možnému testu celého systému ve volném tréninku řekl: "O tom se diskutovalo, ale nedošlo k žádnému rozhodnutí. O možnosti použít část volného tréninku v Melbourne se bude s týmy diskutovat den před prvním tréninkem."

Pohyblivé zadní křídlo už vyvolalo řadu pochybností o tom, zda například jeho používání nebude příliš zmatečné pro diváky. To však Whiting popírá. Celý systém by měl být totiž znázorněn v oficiální grafice.

"Není důvod se domnívat, že budou diváci zmatení," řekl. "Funkce zadního křídla, popsaná výš, je jednoduchá, na trati budou značky (čáry), které znázorní oblast, ve které je detekována vzdálenost a čáry přes trať v místě, kde jezdci, jejichž systém je připraven, jej mohou použít.

Navíc, televizní stanice obdrží signál pokaždé, když bude systém připraven a to bude zobrazeno divákům."