Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Účastníci MS GT1 2011: 5.díl

Účastníci MS GT1 2011: 5.díl

Marc VDS Racing Team.

O přínos na bodové konto belgického týmu se starala pouze posádka Leinders/Martin. Druhé posádce nepomohla ani výměna Renauda Kuppense po sedmi závodech mistrem třídy GT (nynější GT1) z roku 2003, Matteo Bobbim. Markus Palttala se probojoval pouze na dvě desátá místa, každé s jedním z kolegů. Posádce vozu č.41 nechyběla spolehlivost, horší to však bylo s výkonností a stříbrný Ford se pohyboval na chvostu pole. Nejlepším umístěním týmu se tak stala dvě třetí místa úspěšnější dvojice. Tým nasbíral 62 bodů což bezpečně stačilo na osmou příčku za stájí Triple H Team Hegersport.

Počátky stáje sahají ještě do dob původního Belgian Racingu, který skončil v roce 2008 po uzavření programu Gillet pro mistrovství FIA GT. Zakladatelem je Marc van den Straten, jehož příjmení je obsaženo ve zkratce za křestním jménem v názvu stáje. Nový tým se účastnil zkušební sezony v roce 2009 s Fordem GT a byl vybrán i do loňského úvodního ročníku MS GT1.

Ještě v roce 2009 se belgická stáj pustila s Volkswagenem Touareg do dakarského dobrodružství. Od roku 2010 však nastalo rozšiřování působnosti na okruhy: v GT3 stáj použila Fordy Mustang a GT, vozy GT1 se účastnily kromě MS GT1 také 24 hodin v Le Mans a v jedné stopě se Belgičané vydali do světového mistrovství Moto 2.

GT v Brně 2010

V jeho oblíbené roli vedoucího stáje zůstává Jean-Michel Delporte, který má na starosti také tým v GT3. Zároveň je hlavním vedoucím celého projektu Marc VDS, což znamená méně populární činnosti spojené s administrativou a financemi. V roce 2003, když se snažil dostat Base Leinderse do F1, byla belgickému jezdci předložena nabídka na účast ve 24 hodinovém závodě ve Spa s vozem Gillet stáje Belgian Racing. Nezůstalo u jednoho závodu a Jean-Michel i Bas zůstali s belgickou stájí i po její přeměně na Marc VDS Racing Team.

Posádka vozu č. 40: Bas Leinders  /Marc Hennerici  

Člen nejlepší posádky, Bas Leinders, dostane nového kolegu, který přišel ze stáje Phoenix Racing, Marca Hennericiho. Belgický pilot po pomalejším rozjezdu sezony dosáhl do té doby nejlepšího výsledku ve Francii umístěním na čtvrté pozici. Pak přišlo několik výpadků, po nichž následovala série pravidelných bodových zisků a to i v kvalifikačních závodech (dvě třetí místa). Výsledkem bylo 54 bodů a 14. místo v celkovém hodnocení. Rodák z belgického Bree se poprvé na dráze pilota gétéček setkal s větší konkurencí, předtím dokázal ovládnout velmi slabě obsazovanou třídou G2 anebo GT1 nové generace v roce 2009.

Naopak Marc měl loni výborný vstup do sezóny po výhře v kvalifikačním závodě a druhém místě v hlavním závodě, kde se střídal s Andreasem Zuberem. Pak se musel vyrovnat s častými změnami kolegů, kdy např. v Brně střídal slovenského pilota Štefana Rosinu. V tomto období přišel pokles formy, který ustal po přidělení Alexandrose Margaritise z Triple H Team Hegersport. Německo-řecká dvojice se dokázala několikrát dostat na pódium. Po nevydařeném závěrečném víkendu se umístil rodák z Mayenu celkově na pátém místě se ziskem 99 bodů. Svoji kariéru v nižších sériích vozů GT zahájil po výhře v hodnocení nezávislých jezdců ve WTCC v roce 2005.

Posádka vozu č. 41: Frédéric Makowiecki  /Maxime Martin  

Příchodem francouzského pilota se podařilo stáji získat posilu v podobě třetího nejúspěšnějšího jezdce v GT1. Nerozhodilo jej ani časté střídání kolegů. Vyhrál dva kvalifikační závody (jeden s Thomasem Accarym) a s Yannem Clairayem se mu podařilo výhrou v hlavním závodě završit zlatý víkend v argentinském San Luis. O pouhý bod tak předstihl našeho Tomáše s jeho kolegou Darrenem. V jeho kariéře v gétéčkách se jedná zatím o největší úspěch, řadě kategorií GT se věnuje od roku 2003 (GT3, francouzské FFSA, německé ADAC GT Masters, Porsche Carrera Cup aj.).

Maxime Martin, loňský kolega Base Leinderse, přesedlal po titulu ve francouzském Clio Cupu v roce 2008 nejprve do GT3 a loni premiérově do GT1.

Podporu bude posádce každého vozu poskytovat jeden závodní a jeden datový inženýr, trojice mechaniků a technik odpovědný za pneumatiky a palivo. Vedení týmu navíc představuje sportovní ředitel Bas Leinders, technický koordinátor, dvojice techniků a asistentka v boxech.

Přestože tým nabídl vozy k prodeji, svoji nabídku stáhl a letos bude opět jezdit s Fordem GT (více o voze Zde).

Během testů v Portugalsku 14. a 15. února tým natočil dvě videa z paluby vozu. První jízda proběhla na suché a osychající dráze s hladkými pneumatikami, druhá na mokré trati.

Stáj sídlí 30 kilometrů jižně od Bruselu v městě Gosselies-Charleroi. Ke stávajícím týmům přibude pod jednu střechu ještě další projekt, Belgian Racing.

Po angažování Makowieckeho naznačil prezident stáje Marc van der Straten představy o nadcházející sezoně: „Frédéric je dalším důležitým přírůstkem do naší závodní rodiny. Do nové sezony směřujeme s cílem útočit na mistrovský titul.“

Základní webové stránky jsou souhrnné pro všechny aktivity stáje Marc VDS, na jednotlivé oddělení se lze dostat po výběru z nabídkové lišty. Videonahrávky stáj ukládá na stránky Vimeo.

Web: www.marcvds.com/

Vimeo: http://vimeo.com/marcvdsracing