Road America - Alex Tagliani poprvé vítězem závodu CC
V závodě překvapivých výsledků R.Lavin druhý
V závodě na krásném přírodním okruhu u Elkhart Lake dosáhl Kanaďan Alex Tagliani svého prvního, tolik vytouženého vítězství v závodě série Champ Cars. Rodolfo Lavin dosáhl druhým místem rovněž svého životního úspěchu, favorizovaný vítěz kvalifikace Bourdais skončil až třetí. Přestože se kvalifikace Taglianimu tentokráte vůbec nevydařila, v závodě samém mu kombinace chytré strategie zastávek v boxech, dobře nastavený vůz pro závodní podmínky a trocha štěstí, které se mu dosud tak často vyhýbalo přinesly zasloužené vítězství.
Už první kolo závodu bylo plné předjížděcích manévrů, které míchaly pořadím, ale až do zatáčky č. 12 se obešly bez kontaktu vozů a následných problémů. Pak se však do výše zmíněné zatáčky nevešli Jimmy Vasser a Hunter-Reay a vzájemná kolize znamenala pro oba hodiny a výlet z trati. Vasser měl navíc poškozenou příď vozu a tak první kolo v podstatě ukončilo naděje dvou favoritů na vítězství v závodě. Po restartu závodu ve čtvrtém kole se na špici usadila dvojice Bourdais a Junqueira, která si postupně začala budovat mírný náskok na své pronásledovatele vedené Tracym, Serviou a Allmendingerem. V druhé polovině pole byl jasně nejlepším jezdcem Tagliani, který se během prvních osmi kol posunul z 13. na 8. místo.
Ve dvanáctém kole vyšla veškerá snaha vedoucí dvojice o odpoutání vniveč, když Gonzales vylétl z tratě v zatáčce č. 12 a způsobil další krátkou žlutou fázi. Ta skončila restartem ve 14. kole a na čele pole sa začaly dít zajímavé věci. Restart se totiž nepovedl ani jednomu z vozů stáje Newman/Haas, a před oba se posunul nejen Tracy, ale i Oriol Servia. V 15. kole zabočil Tagliani k první zastávce a doplnění paliva, následován dalšími čtyřmi vozy. Riskantní taktický manévr se všem vyplatil už o kolo později, když Junqueira dostal smyk při vzájemném souboji s Bourdaisem a způsobil další žlutou.
Celá skupina, která tankovala v 15 kole se tak dostala do jasné taktické výhody. Tagliani se poprvé dostal na vedoucí pozici ve 23. kole, později ji sice znovu přenechal Tracymu, když byl podruhé v boxech, ale na čele se objevil znovu ve 37. kole. V hloubi peletonu se zatím snažil Vasser dokázat, že postavení v druhé řadě na startu nezískal náhodou, a získal pro sebe rekord okruhu v závodě. Skvěle si vedl rovněž Mario Haberfeld, jehož Reynardu trať v Elkhart Lake zjevně svědčila, a který se pohyboval od poloviny závodu v první pětce.
Ve 40. kole bylo pořadí Tagliani, Lavin a Haberfeld. Tagliani s Haberfeldem zabočili do boxů ke své poslední zastávce. Při výjezdu z boxů se Tagliani sice musel zařadit za Lavina, ale již o kolo později ho předjel.a zařadil se tak na 3. místo za Tracyho a Hunter-Reaye Ve 42. kole vedení závodu oznámilo, že délka závodu bude omezena časovým limitem. Ve 45. kole zajeli do boxů oba vedoucí závodníci, ale Tracyho stála zastávka příliš času, když se zablokovala vzduchová pistole pro utahování matice na předním levém kole. V následujících okamžicích se toho událo na jedno kolo snad až příliš. Tracy se srazil při vzájemném souboji na protilehlé straně okruhu s Junqueirou, jenž skončil v hodinách. Sperafico vylétl v jiné části okruhu na trávník a Allmendinger dostal smyk a skončil ve vzdálené části okruhu se zastaveným motorem na trati.
Při novém restartu zbývala do konce závodu, jenž byl zkrácen o čtyři kola, už jen poslední dvě. Tagliani odjel Lavinovi, Bourdais držel třetí pozici, ale za ním propukla bitva mezi Haberfeldem, Hunterem-Reay a Dominguezem. Haberfeld ve snaze udržet svou pozici nezvládl svůj vůz a skončil mimo trať, což ho nakonec stálo osm míst v konečném umístění.
Hunter-Reay se tak posunul na čtvrté a Dominguez na páté místo. Třetí pozice zajistila Bourdaisovi další zvýšení náskoku na čele celkové klasifikace, kterou vede s náskokem 47 bodů před Junqueirou. Oriol Servia dojel na šestém místě před Wilsonem. Nováček Smith zajel slušný závod, podařilo se mu vyhnout všem problémům a svoji Lolu týmu Rocketsports dovedl do cíle na pěkném desátém místě.
Šampionát pokračuje příští týden závodem na městském okruhu v Denveru.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas/ztráta |
1. |
A.Tagliani | Rocketsports Racing |
1:45:07.288 |
2. |
R.Lavin | Forsythe Racing |
1.855 |
3. |
S.Bourdais | Newman/Haas Racing |
2.767 |
4. |
R.Hunter-Reay | Herdez Competition |
3.814 |
5. |
M.Dominguez | Herdez Competition |
4.398 |
6. |
O.Servia | Dale Coyne Racing |
6.390 |
7. |
J.Wilson | Mi-Jack/Conquest |
8.500 |
8. |
J.Vasser | PKV Racing |
8.546 |
9. |
M.Jourdain Jr. | RuSPORT |
9.056 |
10. |
G.Smith | Rocketsports Racing |
9.997 |
11. |
M.Haberfeld | Walker Racing |
16.725 |
12. |
P.Tracy | Forsythe Racing |
26.616 |
13. |
A.J.Allmendinger | RuSPORT |
1 kolo |
14. |
P.Carpentier | Forsythe Racing |
2 kola |
15. |
B.Junqueira | Newman/Haas Racing |
2 kola |
16. |
R.Gonzales | PKV Racing |
2 kola |
17. |
A.Sperafico | Mi-Jack/Conquest |
2 kola |
18. |
G.Mazzacane | Dale Coyne Racing |
19 kol |
Všechny časy neoficiální