Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Tomáš Enge opět ve druhé řadě

Tomáš Enge opět ve druhé řadě

Na pole position nikdo jiný než Vitantonio Liuzzi.

Tomáš Enge odstartuje do zítřejšího závodu na Hungaroringu ze čtvrtého místa.
 
První den jízd na Hungaroringu provázelo na místní poměry nezvykle chladné počasí, teplota vzduchu se v době kvalifikace F3000 pohybovala na 25 °C a teplota vozovky byla jen o několik stupňů výše. Enge ve volném tréninku pracoval se svým týmem na vyladění vozu.
 
První polovina kvalifikace přinesla nesmírně vyrovnané časy, první trojici Patrick Friesacher, Vitantonio Liuzzi a Enge dělily necelých osm setin sekundy. Klíčem ke konečnému umístění bylo načasování vyjetí na druhé sadě nových pneumatik, dřívější výjezd se vyplatil Liuzzimu a Enrico Toccacelovi. V následujících minutách totiž mnoho jezdců vyjelo z trati a ačkoliv žluté vlajky nevlály dlouho, nanesené nečistoty trať zpomalily a Enge ani Friesacher už neměli šanci vylepšit svůj nejlepší výkon.
 
Tomáš Enge: „Z druhé řady se už stává pravidlo, ale pořád je to solidní výchozí pozice pro závod. Vůz byl celkem dobře nastavený, nicméně ve druhé zatáčce byl trochu nedotáčivý. Můj čas jsem zajel na první sadě pneumatik, kdy se mi povedlo čisté kolo. S druhou sadou jsme asi vyjeli o chvíli později, mnoho jezdců v té době vyjelo mimo trať a nanesli na ni nečistoty. Myslím, že trať byla asi o půl sekundy na kolo pomalejší, původní čas už nešlo vylepšit. Zítra bude hodně záležet na počasí, dnes bylo nečekaně chladno a zadní pneumatiky se opotřebovávaly méně, než jsme čekali.
 
Marian Hamprecht, šéf týmu: „Jako obvykle je Tomáš ve druhé řadě, ale jsme spokojeni. Pokud se nám povede odvést stejně dobrou práci jako při minulých závodech, máme dobrou šanci na stupně vítězů. V kvalifikaci jsme vyjeli na druhé sadě asi o pět minut později, v té době zajeli Liuzzi a Toccacelo své časy, potom už byl na trati velký provoz a nešlo vylepšit čas.
 
1 Vitantonio Liuzzi Arden 1:35.003
2 Enrico Toccacelo BCN 1:35.305
3 Patrick Friesacher Coloni 1:35.460
4 Tomas Enge Ma-Con 1:35.537
5 Jose Maria Lopez CMS 1:35.626
6 Robert Doornbos Arden 1:35.762
7 Ernesto Viso Durango 1:35.804
8 Esteban Guerrieri BCN 1:36.038
9 Raffaele Giammaria AEZ 1:36.455
10 Yannick Schroeder Durango 1:36.499
11 Tony Schmidt Ma-Con 1:36.582
12 Nico Verdonck Astromega 1:36.908
13 Mathias Lauda CMS 1:36.952
14 Ferdinando Monfardini AEZ 1:36.988
15 Jeffrey Van Hooydonk SuperNova 1:37.029
16 Can Artam SuperNova 1:38.062
17 Chanoch Nissany Coloni 1:39.162
18 Olivier Tielemans Astromega 1:40.206