Kimi by rád v Belgii vrátil úder
Martin Whitmarsh: "Spa má pro tým zvláštní význam."
Ročník 2002 byl pro Kimiho Räikkönena teprve druhým vystoupením na okruhu Spa-Francorchamps, dějišti Grand Prix Belgie. První závod v kokpitu McLarenu se zde však mladému Finovi příliš nevydařil, když musel ve třicátém pátém kole odstoupit z pátého místa kvůli poruše motoru jeho MP4-17.
Nebylo to poprvé, kdy Kimi poznal zklamání spojené s nedokončením závodu. Vždyť jej něco podobného postihlo třeba před pár dny v Maďarsku. Příčinou problémů byla tentokrát závada na elektronice, která znamenala po pouhých čtrnácti odjetých kolech stop veškerým nadějím. Räikkönen však doufá, že se ve Spa karta obrátí a že konečně dokáže získat zasloužené body.
"Maďarsko pro mne bylo samozřejmě zklamáním. V motoristickém sportu však nemá smysl dívat se zpět. Pouze nás to v příštím závodě ještě více motivuje. Během své kariéry jsem ve Spa jel pouze dvakrát a v obou případech jsem si to užíval. Trať je náročná a vyžaduje jízdu na hraně. Některé zatáčky, jako třeba Eau Rouge, projíždíte zcela naplno," říká Räikkönen.
Ardénský okruh Spa Francorchamps nabízí množství středně rychlých a velmi rychlých zatáček a pro jezdce i týmy představuje obrovskou výzvu v podobě správného nastavení vozu. V letošním kalendáři představuje Spa jeden z nejnáročnějších úkolů, které stojí před týmy a jezdci. Pokud bude sucho, tak se s určitostí padne rekord okruhu.
Zejména Eau Rouge vyžaduje perfektní nastavení vozu. Při správném najetí získají vozy rychlost tolik potřebnou na navazující dlouhé rovince. Spa je hned po Monze druhým nejrychlejším okruhem co se průměrné rychlosti týče. Zhruba 64 procent kola se jede pod plným plynem. Počasí hraje v Belgii vždy důležitou roli. Náhlé přeháňky nejsou překvapením, ale spíše denním pořádkem.
"Okruh je skutečnou zkouškou jezdeckého umění a rovněž vozu. Je to velmi náročná trať a klade maximální nároky na celé auto. Spa je o kilometr delší okruh, než ostatní na kterých jezdíme. Je to právě délka okruhu a rychlé široké zatáčky, které Vám umožní doslova letět. Snad jen nepředvídatelné počasí představuje nevýhodu. Může zde začít pršet bez jakéhokoliv varování, nebo je na jedné straně okruhu mokro a na druhé sucho. To může přinést některé zajímavé situace."
"Naše forma nebyla v Maďarsku díky špatné volbě pneumatik taková, jak bychom si přáli. Nicméně věříme, že Spa Francorchamps je okruhem, kde využijeme přednosti našeho vozu," dodal Martin Whitmarsh.
"Spa má pro tým zvláštní význam. V roce 1968 zde získal zakladatel stáje Bruce McLaren své první vítězství ve formuli 1."