BMW kritizuje plánované změny motorů
Nová pravidla se nelíbí ani ostatním výrobcům.
Nové regule ohledně motorů, které by měly vejít v platnost od roku 2006 vyvolaly mezi jejich dodavateli vlnu nevole. Namísto současných třílitrových desetiválců by měly formule přejít na osmiválce s obsahem 2,4 litru.
"Přechodem z 3000cc V10 na 2400cc V8 bychom se mohli velmi přiblížit výkonům některých cestovních vozů. Ohledně šetření penězi a zvýšení bezpečnosti by bylo lepší hledat východisko někde jinde: v používání uhlíkových vláken, aerodynamice, pneumatikách."
Prvním z výrobců motorů, který se proti plánovaným změnám hlasitě ozval je BMW. To nyní dodává motory stáji Williams a začíná vážně zvažovat, že by Formuli 1 opustilo.
"Závody jsou pro naši image výrobce sportovních vozů důležité, jestliže nás ale budou změny v pravidlech Velkých cen penalizovat, můžeme se nakonec rozhodnout přesunout úsilí do jiných oblastí," řekl pro Gazzetta dello Sport Burkhard Goeschel z BMW.
Stejné stanovisko jako Goeschel zastávají i další dodavatelé motorů, Mercedes, Toyota a Honda. Znovu se tak nad Formulí 1 objevuje hrozba vzniku konkurenční soutěže GPWC (Grand Prix World Championship).
Podle Goeschela už výrobci "nejsou v souladu s Berniem Ecclestonem. Před měsíci jsme podepsali memorandum o záměrech s přihlédnutím k vypršení Concordské smlouvy, ale Ecclestone ho nerespektoval."
"Z tohoto důvodu obnovujeme myšlenku alternativní série k Formuli 1. Jde o to, že platnost Concordské dohody vyprší v roce 2007 a Bernie stále nemá žádnou představu jak potom bude mistrovství vypadat a to je pro výrobce neakceptovatelné."
"Potřebujeme dlouhodobé jistoty, abychom věděli co se s penězi, které investujeme, stane."