Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

BMW kritizuje plánované změny motorů

BMW kritizuje plánované změny motorů

Nová pravidla se nelíbí ani ostatním výrobcům.

Nové regule ohledně motorů, které by měly vejít v platnost od roku 2006 vyvolaly mezi jejich dodavateli vlnu nevole. Namísto současných třílitrových desetiválců by měly formule přejít na osmiválce s obsahem 2,4 litru.
 
"Přechodem z 3000cc V10 na 2400cc V8 bychom se mohli velmi přiblížit výkonům některých cestovních vozů. Ohledně šetření penězi a zvýšení bezpečnosti by bylo lepší hledat východisko někde jinde: v používání uhlíkových vláken, aerodynamice, pneumatikách."
 
Prvním z výrobců motorů, který se proti plánovaným změnám hlasitě ozval je BMW. To nyní dodává motory stáji Williams a začíná vážně zvažovat, že by Formuli 1 opustilo.
 
"Závody jsou pro naši image výrobce sportovních vozů důležité, jestliže nás ale budou změny v pravidlech Velkých cen penalizovat, můžeme se nakonec rozhodnout přesunout úsilí do jiných oblastí," řekl pro Gazzetta dello Sport Burkhard Goeschel z BMW.
 
Stejné stanovisko jako Goeschel zastávají i další dodavatelé motorů, Mercedes, Toyota a Honda. Znovu se tak nad Formulí 1 objevuje hrozba vzniku konkurenční soutěže GPWC (Grand Prix World Championship).
 
Podle Goeschela už výrobci "nejsou v souladu s Berniem Ecclestonem. Před měsíci jsme podepsali memorandum o záměrech s přihlédnutím k vypršení Concordské smlouvy, ale Ecclestone ho nerespektoval."
 
"Z tohoto důvodu obnovujeme myšlenku alternativní série k Formuli 1. Jde o to, že platnost Concordské dohody vyprší v roce 2007 a Bernie stále nemá žádnou představu jak potom bude mistrovství vypadat a to je pro výrobce neakceptovatelné."
 
"Potřebujeme dlouhodobé jistoty, abychom věděli co se s penězi, které investujeme, stane."