Podle Maxe Mosleyho přitáhnou nová pravidla nové týmy
Největším problémem prý není vysoká záloha, ale motory.
Poslední dobou se vedla bouřlivá diskuse o nových pravidlech a ačkoli se toho mnoho namluvilo, k žádné dohodě nedošlo. FIA se proto rozhodla k razantnímu kroku a týmům zaslala svůj vlastní návrh. V něm předložila tři schémata základu pravidel pro rok 2005 a týmy si jedno z nich mají vybrat.
Skoro každá ze změn má svého odpůrce a stáje na FIA, kvůli ´špatným´ inovacím, tlačí. Max Mosley dal ale na páteční tiskové konferenci jasně najevo, že nehodlá z požadavků ustoupit.
"Jestliže všechny tyto změny pravidel projdou, všechno půjde jak má a sezóna 2006 bude zdařilá, což předpokládám, pak možná uvidíte jeden nebo dva nové týmy a celý sport se začne ozdravovat," říká Mosley.
"Tím nezdravým ve Formuli 1 je v současné době to, že kromě Toyoty nemáme žádný nový tým a my profesionální závodní stáje potřebujeme, protože jsou odjakživa oporou Formule 1."
Toyota do formule vstoupila v roce 2002 a poslední ze současných stájí, která tak učinila před ní, byl Jordan. V šampionátu jezdí 10 týmů a minimálně pro další dva jsou místa. Obecně se tvrdí, že největším problémem je vysoká kauce, kterou musí noví uchazeči o pozici na startovním roštu složit.
"Vím nejméně o čtyřech [týmech], které by rády vstoupily, ale oproti obecnému přesvědčení pro ně není překážkou 48 milionová záloha, nýbrž dostupnost konkurenceschopných motorů."
"Když jim konkurenceschopné motory dáme, budou tu."
Motory jsou nejdiskutovanější součástí nových pravidel. Od roku 2006 se mají začít používat osmiválce s obsahem 2400cc. Velmi razantně se proti takové změně ohradil Burkhard Goeschel z BMW, který dokonce pohrozil úplným odstoupením z Formule 1.
"Pokud se rozhodneme pro omezení motorů, můžou dva výrobci odejít. Jestliže určitou volnost ponecháme i nadále, pak dva výrobci téměř jistě odejdou," dementoval námitky Mosley. "Můj osobní názor je, že jestliže se přikloníme k méně nákladnému řešení, nevěřím tomu, že někdo odejde."
Formule se v posledních letech potýká s odlivem diváků, kteří shledávají závody nudnými. Ve značné míře to má na svědomí dominance Ferrari – Michael Schumacher. V letošní sezóně vyhrál 12 ze 14 Velkých cen. Právě v nových pravidlech vidí FIA řešení.
"Změní se to, týmy jdou nahoru a padají dolu… Kdyby tu Michael Schumacher nebyl, měli bychom v plném proudu velmi napínavý šampionát… Co se týče budoucnosti, jsem velmi optimistický."