M. Schumacher o svém účinkování v Číně
"Na konci jsem závodil už jen pro radost."
S první nepříjemností se musel vyrovnávat hned na startu.
Kvůli nejhoršímu kvalifikačnímu výsledku v kariéře měl stát až v zadní části startovního roštu, a tak se na trať raději vydal z boxů, kde mu mechanici doplnili palivo a vyměnili pneumatiky.Když vyjel na okruh, překvapeně se díval na koncová světla zdravotního vozu, který kvůli bezpečnosti vyjíždí po startu za posledním monopostem.
Sedminásobný mistr světa, jenž musel tento automobil předjet, se neobvyklé situaci divil ještě po závodě. "Určitě to byl vtip, snažil se zúčastnit závodu," řekl s nadsázkou.Poprvé po více než roce se pak Schumacher ocitl v pozici závodníka, kterého vítěz předjel o celé kolo. "Byl to hodně divoký závod, mnohem víc, než jsem si představoval," komentoval své neúspěšné představení při premiéře formule jedna v Číně.
První jezdec stáje Ferrari se už ve dvanáctém kole dostal do kolize s Rakušanem Christianem Klienem. "Myslel jsem si, že jsem se dostal pod něj, a on si myslel, že má nos auta vepředu, což vyústilo v kolizi," popsal druhý zádrhel v závodě.
Třetí problém ho čekal hned o tři kola později, kdy se po hodinách dostal mimo trať. "Bojoval jsem s Fernandem Alonsem, ale v zatáčce jsem ztratil přítlak a roztočil se," vysvětloval. Šance na úspěch v závodě pak definitivně pohřbil, když mu dvacet kol před koncem praskla pneumatika. "Od té chvíle bylo po všem," poznamenal.
Starší a úspěšnější ze sourozenců Schumacherových v této sezoně vyhrál dvanáct z prvních třinácti závodů, v posledních třech Velkých cenách však vítězné lahve šampaňského kolem sebe radostně stříkali jiní.
Závod na zbrusu novém okruhu v Šanghaji si ale i v hloubi startovního pole užíval. Už jsem neměl co ztratit, ani co vyhrát, nemusel jsem nic dokazovat," dodal pětatřicetiletý Němec.