Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Niki Lauda: Briatoreho nepotřebujeme

Niki Lauda: Briatoreho nepotřebujeme

Rakušan bude členem nové pracovní skupiny.

Niki Lauda prohlásil, že Formule 1 ke svému zpopularizování Flavia Briatoreho vůbec nepotřebuje, čímž dal jasně najevo, že si jeho přítomnost na setkáních nové pracovní skupiny nepřeje.

Pracovní skupina pro popularitu vznikla na návrh Bernieho Ecclestona, který se se šéfy týmů na jejím založení dohodl během víkendu Velké ceny Maďarska. Jejím úkolem bude vymyslet pravidla, díky nimiž by TV sledovanost i návštěvnost na okruzích začala opět stoupat. Pracovní skupina by měla mít jenom pár členů, včetně zástupců nejvýznamnějších týmů a Bernie Ecclestone plánoval do jejího čela dostat Flavia Briatoreho. Mercedes však bude v nové pracovní skupině reprezentovat jeho nevýkonný ředitel, Niki Lauda, a ten tam Briatoreho nechce.

"K čemu potřebujeme Flavia?", ptá se Lauda. "Při kormidle stojí Bernie a měl by tam i zůstat. Myslím, že by se toho měl účastnit Bernie, protože on je pánem toho, co se chystáme vylepšit."

Návrh na návrat bývalého šéfa týmů Benetton a Renault do prostředí Formule 1 se asi nesetkal s pochopením několika významných osobností F1, protože Ecclestone už od ní také upustil: "Flavia ve skutečnosti nepotřebujeme. Zvládneme to i sami", řekl boss F1 během rozhovoru pro Auto Motor und Sport.

Niki Lauda už dokonce vidí i první pozitivní dopady společného úsilí o opětovnou popularizaci Královny motorsportu. Jezdci jsou podle něj v posledních pár závodech ochotnější riskovat, a to díky dohodě, kterou uzavřeli členové Strategické skupiny Formule 1 s Charliem Whiting ještě před závodem v Rakousku. Týmy se zavázaly méně stěžovat na počínání svých soupeřů a traťoví stevardi jsou po novém instruováni, aby do závodů zasahovali co nejméně.

"Musím říci, že změna chování stevardů, kteří do závodu nezasahují tak jako dříve, je velkým pokrokem. Dokonce i vůz Sauberu (odstaven) uprostřed cesty se postaral o vzrušení. Pokud by byl na trať poslán safety car, byla by to nuda. Už v Hockenheimu to bylo mnohem lepší a v Maďarsku nebyl vyšetřován ani jediný jezdec, ačkoli se tam událo několik věcí, které by mohly stát za pozornost. Ubíráme se tedy správným směrem.