Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ferrari propustilo Lucu Marmoriniho

Ferrari propustilo Lucu Marmoriniho

Za oddělení motorů nyní odpovídá Mattia Binotto.

Scuderia Ferrari včera potvrdila personální změnu, o které se šuškalo už od závodu v Silverstone. 52 letý šéf oddělení motorů a elektroniky včera oficiálně opustil svůj post, na kterém ho nahradí Mattia Binotto. Odchod Lucu Marmoriniho má být součástí velké restrukturalizace závodního týmu Ferrari, která je reakcí na letošní neuspokojivé výsledky. Binotto dostal postavení provozního ředitele.

V prohlášení pro tisk se píše: "James Allison, technický ředitel, je nadále odpovědný za celý vůz. Podporovat ho budou Nikolas Tombazis, šéfdesignér šasi a Lorenzo Sassi, šéfdesignér pohonné jednotky."

Není tam však ani zmínka o Patu Fryovi, řediteli inženýringu. Tento post vytvořil pouze loni Stefano Domenicali, bývalý šéf stáje, přičemž Fry měl být z této pozice odpovědný přímo jemu. Je možné, že Marco Mattiacci tuto pozici opět zruší, ale vedení Ferrari začátkem týdne odmítlo, že by měl Fry Ferrari úplně opustit.

Přestože má nový vůz Ferrari F14 T několik problémů, včetně nedostatku přítlaku na zadní nápravě, za jeho hlavní problém je již od začátku sezóny považována hybridní pohonná jednotka, kterou motorové oddělení Ferrari navrhlo pod Marmoriniho dohledem. Motor 059/3 netrpí tolika neduhy jako pohonná jednotka od Renaultu, ale výkonově nestačí na agregát Mercedesu a podle několika zdrojů je i o několik kilogramů těžší. Německá automobilka se může pochlubit i lepším zakomponováním motoru do šasi než Ferrari, a to je Scuderia jediným týmem, který vyrábí šasi a motory pod jednou střechou. Němci vlastní továrny v Brackley a v Brixwortu.

Marmorini přišel do Ferrari v roce 1990, ale v roce 1999 přestoupil k Toyotě, která se právě připravovala na vstup do mistrovství světa. Tam se propracoval až na post technického ředitele oddělení motorů F1, ale počátkem roku 2009 svůj post opustil, aby se v říjnu opět přidal k Ferrari, tentokrát už jako šéf oddělení motorů a elektroniky.