Wickens senzačně sebral Glockovi první pole position
Red Bull Ring - kvalifikace
Zdálo se, že první pole position Tima Glocka v DTM už nemůže nic ohrozit. Časomíra neúprosně ukrajovala poslední vteřiny kvalifikace na rakouském Red Bull Ringu a nikdo ze soupeřů se již nedokázal zlepšit natolik, aby Glockův čas ohrozil. Až na jednoho. Robert Wickens v samotném závěru poskládal z osobních nejlepších časů v jednotlivých sektorech kolo, které bylo o šest tisícin rychlejší, a zajistil si tak letos podruhé první místo na startu.
Přitom o několik minut dříve skončil v divokých hodinách v trávě za předposlední zatáčkou a musel do boxů pro novou sadu pneumatik. Podobný kousek ostatně předvedl i ve druhém tréninku, kdy se mu stejně jako večer v kvalifikaci podařilo celou situaci navzdory vysoké rychlosti ukočírovat.
Takové štěstí však neměl Paul di Resta, jenž odpoledne prakticky na stejném místě vážně poškodil o bariéru svůj mercedes. Přišel tak o celý druhý trénink a ačkoliv se mechanikům podařilo vůz připravit k večerní kvalifikaci, skotský jezdec s ním při svém prvním vystoupení ve Spielbergu zajel pouze poslední čas.
Kuriózní osud potkal také Garyho Paffetta, který v první části kvalifikace dosáhl totožného času jako osmnáctý a poslední postupující Timo Scheider. Protože však německý jezdec zajel tento čas první, zůstal Paffett před branami Q2.
Audi dostalo do poslední části kvalifikace pouze jeden vůz a s nedostatkem rychlosti se potýkali aspiranti na titul Mattias Ekström a Mike Rockenfeller. Do boje o body budou vyrážet až ze druhé desítky. Rockenfeller se navíc posune o tři místa vzad po penalizaci z Moskvy.
Rychlost navzdory váhovému handicapu nechyběla Marku Wittmannovi. Vedoucí muž průběžného pořadí odstartuje do závodu jako třetí obklopen kolegy z BMW Glockem a Farfusem.
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas
|
Odstup
|
1.
|
R.Wickens | HWA Mercedes |
1:25.175
|
|
2.
|
T.Glock | MTEK BMW |
1:25.181
|
+0.006
|
3.
|
M.Wittmann | RMG BMW |
1:25.228
|
+0.053
|
4.
|
A.Farfus | RBM BMW |
1:25.237
|
+0.062
|
5.
|
P.Wehrlein | HWA Mercedes |
1:25.246
|
+0.071
|
6.
|
J.Green | Rosberg Audi |
1:25.266
|
+0.091
|
7.
|
C.Vietoris | HWA Mercedes |
1:25.362
|
+0.187
|
8.
|
M.Martin | RMG BMW |
1:25.424
|
+0.249
|
9.
|
J.Hand | RBM BMW |
1:25.259
|
Q2
|
10.
|
B.Spengler | Schnitzer BMW |
1:25.309
|
Q2
|
11.
|
M.Tomczyk | Schnitzer BMW |
1:25.335
|
Q2
|
12.
|
D.Juncadella | Mücke Mercedes |
1:25.335
|
Q2
|
13.
|
A.Felix da Costa | MTEK BMW |
1:25.343
|
Q2
|
14.
|
M.Rockenfeller | Phoenix Audi |
1:25.385
|
Q2
|
15.
|
T.Scheider | Phoenix Audi |
1:25.400
|
Q2
|
16.
|
M.Ekström | Abt Audi |
1:25.423
|
Q2
|
17.
|
M.Molina | Abt Audi |
1:25.708
|
Q2
|
18.
|
N.Müller | Rosberg Audi |
-
|
Q2
|
19.
|
G.Paffett | HWA Mercedes |
1:25.577
|
Q1
|
20.
|
A.Tambay | Abt Audi |
1:25.599
|
Q1
|
21.
|
E.Mortara | Abt Audi |
1:25.666
|
Q1
|
22.
|
V.Petrov | Mücke Mercedes |
1:25.856
|
Q1
|
23.
|
P.di Resta | HWA Mercedes |
1:25.932
|
Q1
|