Třetí dějství přineslo další body vedoucímu jezdci
Sydney Motorsport Park
Devátý závodní víkend austrálských V8 Supercars pokračoval i během nedělního odpoledne. Tentokrát se na okruh Sydney Motorsport Park přišlo podívat i slunce. Oproti sobotnímu dvojzávodu se tedy jezdci dočkali zadostiučinění v podobě více než skvělých podmínek k závodění.
Nedělní závod, jak už bývá zvykem, je jednou tak dlouhý jako ty sobotní. Diváci se mohli těšit na další, tentokrát dvousetkilometrovou nadílku v podání pětadvaceti osmiválců. Dle tradice se ke slovu dostaly i zastávky v boxech. Týmy se jako vždy museli poprat s pravidlem minimálního natankování 120 litrů paliva. Do hry se tentokrát dostala i povinnost užití pneumatik měkké směsy. Jako vždy však veškerá boxová taktika nepřímo závisela na vždy možném výjezdu zpomalovacího vozu.
Pole-position si po druhé v řadě vyjel Scott McLaughlin. Prostřednictvím sedmé vyhrané kvalifikace v letošním ročníku V8SC, si Scott chtěl zajistit menší reparát za nevydařené sobotní závody. V první řadě tentokrát Whincupa zastoupil Fabian Coulthard. Další řada pak patřila Nicku Percatovi a Jamesi Courtneymu. Pro Nicka to bylo teprve po šesté v kariéře, co se do závodu vydal z nejhůře čtvrtého místa, tedy druhé řady.
: výsledky kvalifikce na 28.závod
Start se nejlépe povedl Courtneymu, který se ze druhé řady bez většího váhání dostal v první zatáčce do vedení. Nick Percat byl naopak velmi pomalý a ztratil tak několik pozic. Plné tempo však nevydrželo dlouho. Safety car vyjel na trať poté, co se do Davida Reynoldse mírně opřel Mark Winterbottom. Reynolds sebou vzal Scotta Pye a první žlutá fáze byla na světě. Pro Marka se smolný víkend přeměnil v naprosto černý. Za nešťastný kontakt byl Mark následně potrestát průjezdem boxovou uličkou. Přeloženo do čísel - Mark opět ztrácet důležité body na zatím vedoucího Jamieho Whincupu.
Prvního přerušení využilo i několik jezdců k zastávce u mechaniků. Začala tedy hra, měkká versus tvrdá směs pneumatik.
Craig Lowdnes si - podobně jako Mark winterbottom - rovněž vybral na nedělní závod trošku té smůly. V kvalifikace se Lowndes vydal směrem do bariér z pneumatik. Následně se jeho vůz už nepodařilo opravit a Lowndes byl nucet startovat z posledního místa. První zastávka v boxech se záhy promněnila v neplánované zaparkování na konci pit-lane - zhasl motor. Získané pozice se tedy opět vrátily na počátek závodu. Lowndesovi se však, na rozdíl od Marka, podařilo vyšplhat se zpět. Deváté místo v cíly bylo pro Craiga alespoň menší útěchou.
Po restartu se prvního místa ujal Scott McLaughlin. Druhý kroužil James Courtney. Následoval Nick Percat, Jamie Whincup a Fabian Coulthard. Mark Winterbottom se během prvního kola zastávek v boxech ke svým mechanikům nepodíval, jeho pozice se tedy zlepšila na pořadové číslo osm. Záhy však přišla zmiňovaná penalizace. Craig Lowndes zažil další horkou chvilku poté, co se do něj opřel Dale Wood.
Toho času vedoucí James Courtney se ze svého raketového startu rovněž neradoval dlouze. Pravděpodobný problém s převodovkou jej trápil dvě kola. Podezření na ztracený píst se nakonec promněnilo v únik oleje a nutnou výměny převodovky. Po dvou kolech nezdravého zvuku motoru, musel Courtney svůj Holden odstavit v garáži. Olej na trati, potažmo ve vzduchu, byl hodně znát na předním skle Jamieho Whincupu. Ten díky tomuto faktu a i díky zapadajícímu sluníčku za první a velice rychlou zatáčkou z vozu témeř nic neviděl. Pro Whincupu se tedy víceméně opakovaly podmínky ze sobotních závodů, kdy díky vydatnému dešti jezdci v zadnějších řadách viděli pouze kapotu vlastního vozu.
Závod se dostal do plných obrátek. Scott McLaughlin a Nick Percat ujížděli svým soupeřům. Vznikl několikasekundový náskok na třetího Moffata a čtvrtého Van Gisbergena.
Krátce před 30. kolem se začalo opět zajíždět do boxů. Taktika zvolení měkké či tvrdé směsy během závodu se názorně vyplatila Jasonovi Brightovi, který se po dokončení druhých a zároveň posledních pit-stopů dostal až před Fabiana Coultharda a Shana Van Gisbergena - tedy na čtvrté místo.
Závěrečných dvacet kol začalo nádhernou bitvou o třetí místo o které se pral i jezdec na místě osmém. Jmenovitě: Moffat, Coulthard, Bright, Whincup, Van Gisbergem a Caruso. Mark Winterbottom se toho času toulal okolo dvacátého místa. Následoval sprint do cíle.
Poslední kola však v žádném případě nebyla ve znamení klidu. Jamie Whincup bojoval o páté místo s Jasonem Birghtem. Fabian Coulthard si to rozdával s Jamesem Moffatem. Nejdůležitější bitva se však odehrávala na prvních dvou místech.
Nick Percat se dokázal poprat s nepříznivým osudem a dříve přibližující se jezdce, na třetím a dalších místech, nakonec odehnal a soustředil se na stíhací jízdu vedoucího Scotta McLaughlina. Ten se musel prát s vlastním vozem, resp. s pravou přední pneumatikou, která se díky agresivní jízdě po ostrých hranách obrubníků v jednotlivých zatáčkách snažila Scotta opustit. Scott dostal jasný příkaz do sluchátek. Šetřit pneumatiky.
Nick se každým kolem přibližoval vedoucímu jezdci. Během dvou kol se Scott propadl o dvě sekundy. Na každém metru se Nick dostal ke Scottovi o dalších několik desetin sekundy blíže. Z modrého Volva se postupně drolily velké kusy pneumatik, měkká směs se pravidelně poroučela ze Scottova vozu. nick Percat se neustále přibližoval.
: výsledky 28.závodu
: průběžné pořadí
Nakonec však nezbyl čas. Rozdíl mezi prvním Scottem a druhým Nickem byl 0.3 sekundy. Pro Scotta McLaughlina to bylo druhé vítězství letošní sezóny. Třetí dojel Fabian Coulthard a čtvrtý James Moffat. Jamie Whincup nakonec vyválčil páté místo a získal tak další důležité body na druhého Marka Winterbottoma. Ten nyní ztrácí 135 bodů.
Další závod je naplánován na 14. září a půjde o první ze tří vytrvalostních závodů letošního ročníku.