Audi zopakovalo dominanci, Ekström vítězství
Hockenheimring - závod
Stejně jako včerejší kvalifikace (více zde) i poslední den sezony 2014 patřil značce Audi, která na Hockenheimringu nepustila konkurenty na stupně vítězů a tímto suverénním počinem si zajistila titul mezi výrobci. Podobně jako v Zandvoortu se z vítězství radoval Mattias Ekström, tentokrát však uspěl díky svému umění a chytré strategii, nikoliv za přispění safety caru.
Jeho taktika byla opět odlišná od většiny soupeřů na čele startovního roštu, kteří ve většině kopírovali letošní osvědčený model – odstartovat na měkkých, vypracovat si náskok a ve druhé půli jej na standardních pneumatikách udržet. Úskalí této volby však v Holandsku názorně demonstroval Mike Rockenfeller, jehož opakované výjezdy safety caru připravily o vítězství.
Tentokrát tedy "Rocky" stejně jako jeho značkový kolega "Ekki" vsadil na opačnou kartu a vyplatilo se. Po startu se sice oba podle předpokladů propadávali, ve druhé části závodu si však podávali jednoho soupeře za druhým.
Tempu, které bývalí šampioni nasadili, se nešlo bránit. A tak musel kapitulovat i Jamie Green, který prakticky vedl od začátku závodu a podal svůj nejlepší výkon sezony. Nic na tom nezměnil ani výjezd safety caru krátce před koncem, který si vyžádalo odklizení havarovaného vozu Juncadelly. I zbylá dvě ostrá kola stačila Ekströmovi a Rockenfellerovi k tomu, aby si s Greenem poradili.
Třetí místo do posledních metrů atakoval ještě Paul di Resta, kterému safety car pomohl se na Greena dotáhnout, oslavy festivalu Audi se mu však už nepodařilo pokazit. Ukázal ovšem, jaký kus cesty urazil Mercedes od začátku roku, kdy byl na téže trati jednoznačně nejhorším autem.
Ani v závěru sezony tomu nemohlo být jinak a nejlepším jezdcem BMW tedy byl opět Marco Wittmann. Jeho páté místo zůstalo sice bez odměny, od pořadatelů ale dostal trofej pro letošního šampiona. Trojici nejlepších jezdců roku 2014 pak doplnili právě Ekström s Rockenfellerem.
Za zavinění kolize s Augustem Farfusem byl dodatečným přičtením 30 sekund k výslednému času potrestán Robert Wickens a přišel tak o body za osmé místo. S kuriózním trestem odjel z Hockenheimu Bruno Spengler, který byl za nesportovní chování (vybrždění Daniela Juncadelly) potrestán třemi hodinami obecně prospěšných prací.
Výsledky po 42 kolech:
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas / Odstup
|
1.
|
M.Ekström | Abt Audi |
1:08:37.604
|
2.
|
M.Rockenfeller | Phoenix Audi |
+2.402
|
3.
|
J.Green | Rosberg Audi |
+3.914
|
4.
|
P.di Resta | HWA Mercedes |
+4.163
|
5.
|
M.Wittmann | RMG BMW |
+4.962
|
6.
|
T.Scheider | Phoenix Audi |
+6.540
|
7.
|
M.Tomczyk | Schnitzer BMW |
+7.526
|
8.
|
M.Molina | Abt Audi |
+11.104
|
9.
|
A.Felix da Costa | MTEK BMW |
+12.198
|
10.
|
G.Paffett | HWA Mercedes |
+14.781
|
11.
|
T.Glock | MTEK BMW |
+15.179
|
12.
|
B.Spengler | Schnitzer BMW |
+15.838
|
13.
|
N.Müller | Rosberg Audi |
+15.973
|
14.
|
C.Vietoris | HWA Mercedes |
+17.497
|
15.
|
J.Hand | RBM BMW |
+17.769
|
16.
|
A.Farfus | RBM BMW |
+23.024
|
17.
|
R.Wickens | HWA Mercedes |
+40.344
|
18.
|
V.Petrov | Mücke Mercedes |
+1 kolo
|
19.
|
A.Tambay | Abt Audi |
+1 kolo
|
20.
|
P.Wehrlein | HWA Mercedes |
+2 kola
|
21.
|
D.Juncadella | Mücke Mercedes |
+6 kol
|
22.
|
E.Mortara | Abt Audi |
+11 kol
|
Nedokončil:
p.
|
Jezdec | Tým |
Dojeto
|
DNF
|
M.Martin | RMG BMW |
25 kol
|