Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Audi zopakovalo dominanci, Ekström vítězství

Audi zopakovalo dominanci, Ekström vítězství

Hockenheimring - závod

Stejně jako včerejší kvalifikace (více zde) i poslední den sezony 2014 patřil značce Audi, která na Hockenheimringu nepustila konkurenty na stupně vítězů a tímto suverénním počinem si zajistila titul mezi výrobci. Podobně jako v Zandvoortu se z vítězství radoval Mattias Ekström, tentokrát však uspěl díky svému umění a chytré strategii, nikoliv za přispění safety caru.

Jeho taktika byla opět odlišná od většiny soupeřů na čele startovního roštu, kteří ve většině kopírovali letošní osvědčený model – odstartovat na měkkých, vypracovat si náskok a ve druhé půli jej na standardních pneumatikách udržet. Úskalí této volby však v Holandsku názorně demonstroval Mike Rockenfeller, jehož opakované výjezdy safety caru připravily o vítězství.

Tentokrát tedy "Rocky" stejně jako jeho značkový kolega "Ekki" vsadil na opačnou kartu a vyplatilo se. Po startu se sice oba podle předpokladů propadávali, ve druhé části závodu si však podávali jednoho soupeře za druhým.

Tempu, které bývalí šampioni nasadili, se nešlo bránit. A tak musel kapitulovat i Jamie Green, který prakticky vedl od začátku závodu a podal svůj nejlepší výkon sezony. Nic na tom nezměnil ani výjezd safety caru krátce před koncem, který si vyžádalo odklizení havarovaného vozu Juncadelly. I zbylá dvě ostrá kola stačila Ekströmovi a Rockenfellerovi k tomu, aby si s Greenem poradili.

Třetí místo do posledních metrů atakoval ještě Paul di Resta, kterému safety car pomohl se na Greena dotáhnout, oslavy festivalu Audi se mu však už nepodařilo pokazit. Ukázal ovšem, jaký kus cesty urazil Mercedes od začátku roku, kdy byl na téže trati jednoznačně nejhorším autem.

Ani v závěru sezony tomu nemohlo být jinak a nejlepším jezdcem BMW tedy byl opět Marco Wittmann. Jeho páté místo zůstalo sice bez odměny, od pořadatelů ale dostal trofej pro letošního šampiona. Trojici nejlepších jezdců roku 2014 pak doplnili právě Ekström s Rockenfellerem.

Za zavinění kolize s Augustem Farfusem byl dodatečným přičtením 30 sekund k výslednému času potrestán Robert Wickens a přišel tak o body za osmé místo. S kuriózním trestem odjel z Hockenheimu Bruno Spengler, který byl za nesportovní chování (vybrždění Daniela Juncadelly) potrestán třemi hodinami obecně prospěšných prací. 

 

Výsledky po 42 kolech:

 

p.
 Jezdec  Tým
 Čas / Odstup
1.
 M.Ekström  Abt Audi
1:08:37.604
2.
 M.Rockenfeller  Phoenix Audi
+2.402
3.
 J.Green  Rosberg Audi
+3.914
4.
 P.di Resta  HWA Mercedes
+4.163
5.
 M.Wittmann  RMG BMW
+4.962
6.
 T.Scheider  Phoenix Audi
+6.540
7.
 M.Tomczyk  Schnitzer BMW
+7.526
8.
 M.Molina  Abt Audi
+11.104
9.
 A.Felix da Costa  MTEK BMW
+12.198
10.
 G.Paffett  HWA Mercedes
+14.781
11.
 T.Glock  MTEK BMW
+15.179
12.
 B.Spengler  Schnitzer BMW
+15.838
13.
 N.Müller  Rosberg Audi
+15.973
14.
 C.Vietoris  HWA Mercedes
+17.497
15.
 J.Hand  RBM BMW
+17.769
16.
 A.Farfus  RBM BMW
+23.024
17.
 R.Wickens  HWA Mercedes
+40.344
18.
 V.Petrov  Mücke Mercedes
+1 kolo
19.
 A.Tambay  Abt Audi
+1 kolo
20.
 P.Wehrlein  HWA Mercedes
+2 kola
21.
 D.Juncadella  Mücke Mercedes
+6 kol
22.
 E.Mortara  Abt Audi
+11 kol

 

Nedokončil:

p.
 Jezdec  Tým
 Dojeto
DNF
 M.Martin  RMG BMW
25 kol