Ericsson: Ferrari pořádně vylepšilo motory
Sauber nejezdil rychlá kola záměrně.
Z pohledu nejrychlejších časů byly nejlepšími vozy první série testů Ferrari SF15-T a motorem Ferrari poháněný Sauber C34. Švýcaři jsou podezřívání z ježdění "propagačních" kol a lovení sponzorů, Marcus Ericsson však dnes večer tvrdil, že nic takového nedělali a za rychlostí stojí stabilní šasi a výkonný motor.
"Během celé zimy jsem cítil, že každý v týmu se skutečně těší na start nové sezóny a po prvních testech je to ještě lepší. Lidem v továrně přineseme ještě více energie," řekl švédský závodník. "Nešli jsme naplno, nechávali jsme si dost velkou rezervu. Můžete mi věřit, soustředili jsme se na náš program a množství věcí a testovali jsme různé směsi pneumatik. Po těchto čtyřech dnech jsme skutečně šťastní. Byl to velmi dobrý test, každý den jsme odjezdili hodně kol a na voze se neobjevily žádné vážné problémy.
Každé kolo bylo krokem vpřed, a jelikož jsem jezdil v první i poslední den, měl jsem možnost si ověřit, jak velký pokrok jsme během těchto dní udělali. Od vozu, se kterým jsem v neděli udělal první kolo, vedlo několik správných kroků až k vozu, který jsem pilotoval dnes odpoledne. Do dalších předsezónních testů půjdeme s dobrým základem.
Tento vůz je lepší než loňské C33. Je stabilnější při brzdění i při průjezdu zatáčkami. V každé situaci je stabilnější, díky čemuž mu jako jezdec můžu víc věřit. Kromě toho si myslím, že Ferrari má nyní mnohem lepší pohonnou jednotku než byla ta, se kterou jsem jezdil v Abú Zabí. Těžko lze srovnávat chladný Jerez a horké Abú Zabí a nikde jinde jsem s loňským motorem Ferrari nejel, takže nakonec mohu říci pouze to, že mám z něj (nového motoru) dobrý pocit. Ferrari se ještě chystá přinést nějaká další vylepšení, takže to vypadá dost dobře."