Rosberg nejrychlejší, Hamilton opět chyboval
Velká cena Singapuru - 3. trénink
Vítejte na Formule.cz a při sledování 3. tréninku na Velkou cenu Singapuru! F1 se z Evropy přesunula o pár časových pásem na východ, do bohatého městského státu Singapur. Ekonomická metropole jihovýchodní Asie je ale nejhezčí v noci pod umělým osvětlením, díky čemuž budeme moci kvalifikaci i závod sledovat, jak jsme zvyklí, krátce po poledni. Dnes je program o hodinu posunutý, trénink začíná ve 12:00 a kvalifikace v 15:00 našeho času. Závod zítra začne ve 14:00. Evropského času se drží i piloti. Spát chodí pozdě v noci a vstávají krátce před pravým polednem, aby byli během kvalifikace i závodu v nejlepší fyzické formě. Na místní čas si budou zvykat až před dalším závodem, který se pojede na nedalekém malajském okruhu Sepang.
V pátek vypadalo být rozložení sil vzácně vyrovnané. Mercedes by sice opět mohl mít nejlepší kvalifikační rychlost, ale v delších stintu mu včera zdatně konkurovali jezdci Red Bullu i Ferrari.
Na trať nejvíce spěchali jezdci s motory Ferrari - Esteban Gutiérrez, Romain Grosjean, Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen. Haas má v Singapuru nový aerodynamický balík, který ale včera Grosjeanovi způsobil několik problémů. Podobně jsou na tom u Toro Rosso. Daniil Kvjat včera jezdil se starší a Carlos Sainz s novější verzí aerodynamiky a inženýři museli rozdíly hledat lupou. Jezdci proto s rozdílnými balíky absolvují celý víkend. Pirelli ráno oznámilo, že snižuje povinný minimální tlak v zadních pneumatikách ze 17.5 na 16.5 psi.
Pascal Wehrlein měl v plánu stint na žlutých pneumatikách, které jsou v Singapuru nejtvrdší ze tří nabízených typů, ale po ztrátě kontroly nad vozem vrazil zádí do bariéry a zničil zadní křídlo. Němec se do boxů vrátil bez pomoci, ale na trati zůstalo množství úlomků a trénink přerušila červená vlajka. Pascal Wehrlein, Esteban Ocon a Jolyon Palmer jezdí v ulicích Singapuru poprvé. Ta pomohla i velkému ještěrovi, který předtím téměř vběhl pod kola vozu Maxe Verstappena.
"Nic se neděje, to byl jenom Gutiérrez. Nechápu, co ten člověk pohledává na trati," slyšeli jsme z vysílačky Felipeho Nasra poté, co se ho po stažení červené vlajky pokusil předjet a skončil ve výjezdové zóně. Přidal se tak na již dost dlouhý seznam jezdců, kteří si o Mexičanovi myslí, že buď neví jezdit, nebo mu nikdo podrobně nevysvětlil, na co slouží zpětná zrcátka. Vrchol tabulky mezitím obsadil Räikkönen na fialových pneumatikách, Rosberg byl ale na červených o 1.2 sekundy rychlejší.
Hamilton byl na červených pneumatikách o 3 a Vettel na fialových o 5 desetin sekundy pomalejší než Rosberg. Na pátém se usadil Sainz, který překonal Verstappena s Ricciardem. Button si po výjezdu z boxové uličky stěžoval na nedotáčivost, Hamilton musel svůj vůz otáčet ve výjezdové zóně. Brit předjížděl Rosberga a při brzdění před sedmou zatáčkou zablokoval kola.
5 minut po uplynutí první půlhodiny tréninku se Kvjat díky fialovým pneumatikám dostal na páté místo, hned pod týmového kolegu. V první desítce byli i Bottas a Alonso, ale pouze dokud své rychlé kolo nepředvedl Hülkenberg, který se zařadil hned pod šestého Räikkönena.
18 minut před koncem tréninku mělo 10 týmů své jezdce v garážích a připravovalo je na nácvik kvalifikačního kola, jen Mercedes využíval prázdnou trať a oba jezdce poslal na trať na nových fialových pneumatikách. Rosberg zajel nejrychlejší kolo, ale Hamilton opět nedokázal včas zabrzdit do sedmé zatáčky a z výjezdové zóny se musel vracet zpátečkou.
Ricciardo ztratil na Rosbergův čas 5 desetin sekundy, ale možná polovinu z toho mu sebral Ocon. Verstappen měl volnou trať a k překonání Rosberga mu chybělo pouhých 6 setin sekundy! Räikkönenovi se podařilo dostat nad Ricciarda, Vettel se zařadil až pod Australana. Trochu času ztratil výjezdem za jeden z obrubníků, ale časy obou jezdců Ferrari naznačují, že pro ně může být problémem konkurovat kvalifikační rychlosti Mercedesu a Red Bullu.
Před kvalifikací mohou být spokojeni i Nico Hülkenberg a jezdci Toro Rosso. Do boje o místa v první desítce se překvapivě nezapojil McLaren. Na kvalifikaci je nejlépe připravený Nico Rosberg, ale na pole position jistě myslí i Max Verstappen. Lewis Hamilton si bude muset dát pozor při brzdění do sedmé zatáčky.
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
1 | Rosberg | Mercedes | 1:44.352 | 15 | |
2 | Verstappen | Red Bull | 1:44.411 | 0.059 | 15 |
3 | Raikkonen | Ferrari | 1:44.860 | 0.508 | 15 |
4 | Ricciardo | Red Bull | 1:44.903 | 0.551 | 12 |
5 | Vettel | Ferrari | 1:45.104 | 0.752 | 13 |
6 | Hulkenberg | Force India | 1:45.316 | 0.964 | 13 |
7 | Kvyat | Toro Rosso | 1:45.503 | 1.151 | 19 |
8 | Hamilton | Mercedes | 1:45.806 | 1.454 | 9 |
9 | Sainz | Toro Rosso | 1:45.879 | 1.527 | 17 |
10 | Bottas | Williams | 1:45.947 | 1.595 | 16 |
11 | Perez | Force India | 1:46.112 | 1.760 | 15 |
12 | Alonso | McLaren | 1:46.164 | 1.812 | 13 |
13 | Gutierrez | Haas | 1:46.316 | 1.964 | 16 |
14 | Massa | Williams | 1:46.529 | 2.177 | 17 |
15 | Magnussen | Renault | 1:47.116 | 2.764 | 11 |
16 | Button | McLaren | 1:47.277 | 2.925 | 16 |
17 | Nasr | Sauber | 1:47.293 | 2.941 | 18 |
18 | Grosjean | Haas | 1:47.411 | 3.059 | 20 |
19 | Ericsson | Sauber | 1:47.956 | 3.604 | 20 |
20 | Palmer | Renault | 1:48.689 | 4.337 | 13 |
21 | Wehrlein | Manor | 1:49.201 | 4.849 | 10 |
22 | Ocon | Manor | 1:49.565 | 5.213 | 14 |