Toto Wolff: My určitě ne!
Mercedes je prý ke svým zákazníkům férový
FIA nedávno upravila pravidlo říkající, že všechny týmy, tovární i zákaznické, musejí od výrobce dostávat stejné pohonné jednotky.A to nejen po fyzické stránce, ale rozdíly nemají být ani v oblastech softwaru, paliva a maziva a žádný tým nesmí být v jejich využívání omezován více než jiný. Podezření směřovala k Mercedesu, jenž si údajně pro sebe nechává nejlepší kvalifikační režim a v závodech ho může udržet déle než zákazníci,Ti navíc údajně nevěděli nic o možnosti spalování maziva za účelem dalšího krátkodobého zvýšení výkonu.
Christian Horner, šéf Red Bullu, dokonce před zástupci médií řekl: "Zeptejte se Claire Williamsové," jako odpověď na otázku, kdo si vyžádal takovou úpravu pravidel.
Když ale novináři zašli za šéfem týmu Mercedes Totem Wolffem, měl pro ně jedinou odpověď. Jedno velké ne.
"Nemyslím si, že to byl některý z našich zákazníků. Nás se to netýká, protože pravidla beztak říkala, že musíme všem dodávat stejný hardware i software pohonné jednotky a my jsme se toho vždycky drželi," řekl. "My a zákazníci používáme stejné režimy motorů. Nikdy nebyly žádné rozdíly v tom, kolik kilometrů mohly udělat (v různých režimech), ani v ničem jiném."
A co produkty Petronasu, titulárního sponzora Mercedesu?
"Platí totéž. Všichni používáme stejná paliva, protože naše motory jsou kalibrovány na jednu konkrétní specifikaci paliva."
Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe, bývalý technický ředitel Mercedesu, vrátil míček zpět na stranu Red Bullu.
"Když se nad tím zamyslíte, tak (nový výklad pravidla) jde proti nám, protože si nejsem vědom žádných rozdílů mezi námi a Mercedesem," řekl Paddy Lowe. "Může to ovlivnit jiné výrobce, což by znamenalo posílení našich soupeřů, například McLarenu a Red Bullu. To rozhodně nebylo v našem zájmu."