Bylo to v noze, ne v elektronice
Verstappenovu nehodu v Bahrajnu zavinil on sám
Snad poslední záhada z bahrajnské velké ceny je rozluštěna. V kvalifikaci na ní havaroval Max Verstappen a následně si stěžoval, že těsně před incidentem z neznámých příčin náhle vyletěl výkon jeho motoru o asi 150 koní nahoru.
Red Bull spolu s Renaultem po týden trvající analýze oznámily, že oproti původním spekulacím není na vině pohonná jednotka, ale sám pilot. Během akcelerace najel agresivně na obrubník. V důsledku toho se mu začala chvět noha a mimoděk tak na pedál vyvinula větší tlak, než bylo záhodno. Navíc v tom okamžiku jezdec současně přeřazoval na vyšší stupeň.
„Sešlo se toho prostě moc najednou. Z dat je zcela zřejmé, že průběh byl právě takový. Motor za nic nemůže,“ potvrdil šéf Red Bullu Christian Horner. „Agregát reagoval přesně na pohyb pedálu. Dělal tedy to, co měl. Prostě zafungoval zákon příčiny a následku. Když šlápneš na plyn, vždycky to něco udělá s pohonným ústrojím,“ konstatoval za Renault Cyril Abiteboul.