Velká jízda Audi pokračuje
e-prix v Curychu
První okruhový závod formulí ve Švýcarsku po 63 letech vyhrál Di Grassi. Premiérovou e-prix Curychu bohužel negativně ovlivnila série penalizací.
Už kvalifikace přinesla překvapení. Pole position získal Evans, zatímco lídr průběžné klasifikace Vergne se po totálně zpackaném kole ocitl až na sedmnácté příčce. Do superpole nepostoupil ani nikdo z Audi a Renaultu, zato v něm figurovali dva zástupci Dragonu. Po předchozích zkušenostech i tak s nimi v závodě na přední pozice počítal málokdo.
Evans si vedení udržel i v nájezdu do úvodní zatáčky. Profil trati s četnými sevřenými úseky budil jisté obavy. Přesto vše probíhalo hladce až do okamžiku, kdy Piquet najel zezadu do Abta a zbavil ho zadního křídla. Vítěz z Berlína musel do boxů a závod přišel o jednoho z favoritů.
Evans si zatím vybudoval menší náskok, za ním se Lotterer bránil útokům Birda. Na ně se postupně dotáhl v té chvíli zjevně nejrychlejší Di Grassi. Sprintující Vergne se již prosmýkl do první desítky.
Vepředu se vše sjelo do intervalu 1,8 sekundy a Di Grassi udeřil. Postupně zdolal všechny svoje protivníky a takto vydobytou pozici již nevyklidil. Birda mezitím předjel také Buemi.
Vergne se rval dál. Přes Rosenqvista šel skutečně bez skrupulí – prostě ho natlačil do bariéry. Nešťastný Švéd přišel o přední křídlo, které zůstalo ležet uprostřed dráhy. Musel být proto zaveden režim virtuálního safety caru. Jak se záhy ukázalo, ne všichni ho však vzali dostatečně vážně…
Žluté fáze využilo kompletní pole k výměně monopostů. Pozornost na sebe znovu upoutal Vergne, jemuž nešel zapnout pás a ztratil dvě pozice.
Do druhého poločasu vedl pestrobarevný had formulí postupně se vzdalující Di Grassi před Evansem, Lottererem, Buemim, Birdem, Lópezem a D´Ambrosiem. Vypadalo to, že největší napětí už povolilo. Potom ale začaly na monitorech naskakovat zlověstné hlášky. Za nedodržení předepsané rychlosti během nasazení virtuálního safety caru byli průjezdem boxovou uličkou potrestáni Evans, Buemi, Lotterer, López a Vergne! D´Ambrosio byl asi sám překvapen, že se najednou ocitl na bronzové příčce...
Po skončení závodu vypukl v ležení DS Virginu radostný povyk, možná větší než u vítězného Audi. Jestliže před Curychem se spíše spekulovalo o tom, za jakých okolností by se Vergne mohl stát šampionem už tady, teď je najednou znovu všechno otevřené. Bird ztrátu podstatně zredukoval a rozhodne se až v polovině července při dvojzávodě v New Yorku.
Průběžné pořadí po 10 z 12 závodů: 1. Vergne 163, 2. Bird, 3. Di Grassi 101, 4. Buemi 92, 5. Rosenqvist 86, 6. Abt 85, 7. Evans 60, 8. Lotterer 56, 9. Turvey 46, 10. Piquet 45...
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lucas di Grassi | Audi Sport Abt Schaeffler | 39 | 25 | ||
2. | Sam Bird | DS Virgin Racing | +7,542 | 39 | 18 | |
3. | Jérôme d´Ambrosio | Dragon Racing | +16,822 | 39 | 15 | |
4. | Andre Lotterer | Techeetah | +20,295 | 39 | 13 | |
5. | Sébastien Buemi | Renault e.dams | +26,692 | 39 | 10 | |
6. | Nick Heidfeld | Mahindra Racing | +28,059 | 39 | 8 | |
7. | Mitch Evans | Panasonic Jaguar Racing | +30,631 | 39 | 9 | |
8. | Antonio Felix da Costa | Andretti Formula E | +31,301 | 39 | 4 | |
9. | Oliver Turvey | NIO Formula E Team | +32,180 | 39 | 2 | |
10. | Jean-Éric Vergne | Techeetah | +32,833 | 39 | 1 | |
11. | Maro Engel | Venturi Formula E Team | +34,604 | 39 | 0 | |
12. | José María López | Dragon Racing | + | +35,206 | 39 | 0 |
13. | Daniel Abt | Audi Sport Abt Schaeffler | +46,222 | 39 | 0 | |
14. | Stéphane Sarrazin | Andretti Formula E | +47,505 | 39 | 0 | |
15. | Felix Rosenqvist | Mahindra Racing | -1 kolo | 38 | 0 | |
16. | Alex Lynn | DS Virgin Racing | -1 kolo | 38 | 0 | |
. | Nicolas Prost | Renault e.dams | - | 31 | 0 | |
Luca Filippi | NIO Formula E Team | - | 20 | 0 | ||
Nélson Piquet jr. | Panasonic Jaguar Racing | - | 20 | 0 | ||
Edoardo Mortara | Venturi Formula E Team | - | 6 | 0 |