Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Velká jízda Audi pokračuje

Velká jízda Audi pokračuje

e-prix v Curychu

První okruhový závod formulí ve Švýcarsku po 63 letech vyhrál Di Grassi. Premiérovou e-prix Curychu bohužel negativně ovlivnila série penalizací.

Už kvalifikace přinesla překvapení. Pole position získal Evans, zatímco lídr průběžné klasifikace Vergne se po totálně zpackaném kole ocitl až na sedmnácté příčce. Do superpole nepostoupil ani nikdo z Audi a Renaultu, zato v něm figurovali dva zástupci Dragonu. Po předchozích zkušenostech i tak s nimi v závodě na přední pozice počítal málokdo.

Evans si vedení udržel i v nájezdu do úvodní zatáčky. Profil trati s četnými sevřenými úseky budil jisté obavy. Přesto vše probíhalo hladce až do okamžiku, kdy Piquet najel zezadu do Abta a zbavil ho zadního křídla. Vítěz z Berlína musel do boxů a závod přišel o jednoho z favoritů.

Evans si zatím vybudoval menší náskok, za ním se Lotterer bránil útokům Birda. Na ně se postupně dotáhl v té chvíli zjevně nejrychlejší Di Grassi. Sprintující Vergne se již prosmýkl do první desítky.

Vepředu se vše sjelo do intervalu 1,8 sekundy a Di Grassi udeřil. Postupně zdolal všechny svoje protivníky a takto vydobytou pozici již nevyklidil. Birda mezitím předjel také Buemi.

Vergne se rval dál. Přes Rosenqvista šel skutečně bez skrupulí – prostě ho natlačil do bariéry. Nešťastný Švéd přišel o přední křídlo, které zůstalo ležet uprostřed dráhy. Musel být proto zaveden režim virtuálního safety caru. Jak se záhy ukázalo, ne všichni ho však vzali dostatečně vážně…

Žluté fáze využilo kompletní pole k výměně monopostů. Pozornost na sebe znovu upoutal Vergne, jemuž nešel zapnout pás a ztratil dvě pozice.

Do druhého poločasu vedl pestrobarevný had formulí postupně se vzdalující Di Grassi před Evansem, Lottererem, Buemim, Birdem, Lópezem a D´Ambrosiem. Vypadalo to, že největší napětí už povolilo. Potom ale začaly na monitorech naskakovat zlověstné hlášky. Za nedodržení předepsané rychlosti během nasazení virtuálního safety caru byli průjezdem boxovou uličkou potrestáni Evans, Buemi, Lotterer, López a Vergne! D´Ambrosio byl asi sám překvapen, že se najednou ocitl na bronzové příčce...

Po skončení závodu vypukl v ležení DS Virginu radostný povyk, možná větší než u vítězného Audi. Jestliže před Curychem se spíše spekulovalo o tom, za jakých okolností by se Vergne mohl stát šampionem už tady, teď je najednou znovu všechno otevřené. Bird ztrátu podstatně zredukoval a rozhodne se až v polovině července při dvojzávodě v New Yorku.

Průběžné pořadí po 10 z 12 závodů: 1. Vergne 163, 2. Bird, 3. Di Grassi 101, 4. Buemi 92, 5. Rosenqvist 86, 6. Abt 85, 7. Evans 60, 8. Lotterer 56, 9. Turvey 46, 10. Piquet 45...

 

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler     39 25
2. Sam Bird DS Virgin Racing   +7,542 39 18
3. Jérôme d´Ambrosio Dragon Racing   +16,822 39 15
4. Andre Lotterer Techeetah   +20,295 39 13
5. Sébastien Buemi Renault e.dams   +26,692 39 10
6. Nick Heidfeld Mahindra Racing   +28,059 39 8
7. Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing   +30,631 39 9
8. Antonio Felix da Costa Andretti Formula E   +31,301 39 4
9. Oliver Turvey NIO Formula E Team   +32,180 39 2
10. Jean-Éric Vergne Techeetah   +32,833 39 1
11. Maro Engel Venturi Formula E Team   +34,604 39 0
12. José María López Dragon Racing + +35,206 39 0
13. Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler   +46,222 39 0
14. Stéphane Sarrazin Andretti Formula E   +47,505 39 0
15. Felix Rosenqvist Mahindra Racing   -1 kolo 38 0
16. Alex Lynn DS Virgin Racing   -1 kolo 38 0
. Nicolas Prost Renault e.dams   - 31 0
  Luca Filippi NIO Formula E Team   - 20 0
  Nélson Piquet jr. Panasonic Jaguar Racing   - 20 0
  Edoardo Mortara Venturi Formula E Team   - 6 0