Do McLarenu se vrací Fry
Za Keye chce Red Bull příliš velké odškodné
Tak to vypadá, že McLaren bude ještě docela dlouhou dobu bez technického ředitele, ale aspoň se mu povedlo obsadit post konstrukčního ředitele.
Zak Brown už v červenci oznámil, že James Key mu podepsal smlouvu na místo technického ředitele McLarenu. Neoznámil ale, kdy nastoupí, protože Key je technickým ředitelem Toro Rosso s platnou smlouvou a do celé záležitosti se, podle očekávání, vložil tým Red Bull. Key totiž prostřednictvím Red Bull Technology zná tajemství obou týmů. Brown veřejně přislíbil, že mu vyjedná rychlejší odchod, než mu umožňuje jeho smlouva, ale zdá se, že z toho nic nebude.
"McLarenu jsme jasně řekli, co by vyřešilo tento problém a od té doby se už neozvali. My nemáme kam spěchat. A aby bylo jasno, mluvíme tady o penězích, nemícháme nesouvisející věci," řekl Helmut Marko. Poslední slova byla zřejmě reakcí na spekulace, které tvrdily, že Toro Rosso by Keye uvolnilo okamžitě pouze výměnou za Landa Norrise z juniorského programu McLarenu. Norris však bude příští rok závodit za McLaren, takže toto by beztak byla slepá ulička.
Brown už přiznal, že Key prozatím zůstává v Toro Rosso.
"Momentálně s nimi nekomunikujeme. Oznámili nám své podmínky a nesouhlasím s tím, co mi od nich přišlo na stůl," řekl generální ředitel McLarenu. Key se tedy k McLarenu určitě nepřidá před skončením aktuální sezony, ale možná ani na začátku příštího roku, pokud se jednání neobnoví.
Brownovi se alespoň podařilo rychle obsadit další významný post, v hierarchii týmu pouze o stupeň nižší. Matt Morris totiž místo konstrukčního ředitele opustil krátce po tom, co se doslechl, že technickým ředitelem bude Key. Do jeho kanceláře se už teď stěhuje Pat Fry, pro kterého je to jako návrat domů.
Britský inženýr začal ve F1 působit již v roce 1987 v týmu Benetton, kde byl mimo jiné i závodním inženýrem Martina Brundlea. Od roku 1993 až do roku 2010 byl součástí týmu McLaren, kterému měl pomoci s aktivním zavěšením kol, jenž ale bylo na začátku sezony zakázáno. Stal se závodním inženýrem Miky Häkkinena i Davida Coultharda a trvalo roky, než to dotáhl na šéfinženýra.
Pak ho zlanařilo Ferrari, kde se vypracoval na technického ředitele šasi podřízeného přímo šéfovi týmu. Když však do Ferrari přišel James Allison, stal se z něj vůdce celého technického oddělení a Fry byl odejít na konci roku 2014. Poté ještě dva roky pomáhal týmu Manor z pozice technického konzultanta.