DRS se zřejmě bude používat i po roce 2021
Brawn: Ponecháváme si ho v záloze
Pomalu, ale jistě to vypadá, že plány na radikální přestavbu F1 v roce 2021 berou za své. Nyní sportovní ředitel šampionátu Ross Brawn připustil, že pravděpodobně zůstane zachováno i zařízení DRS.
Drag Reduction System, jak zní jeho plný název, se ve F1 objevil v roce 2011 s cílem usnadnit předjíždění. Po příchodu Liberty Media se právě Brawn vehementně zasazoval o to, aby DRS zmizel, protože jde o umělou berličku, znehodnocující závodění.
Skupina techniků pod vedením Pata Symondse se pustila do práce s cílem vymyslet aerodynamický koncept, který by, kromě jiného, učinil využívání DRS zbytečným. „Můžeme oprávněně očekávat, že v roce 2021 budeme mít k dispozici auta, schopná lépe a těsněji jezdit v závěsu za sebou. Krásným vedlejším efektem bude, že potřeba DRS se tím podstatným způsobem zredukuje nebo dokonce zcela zmizí. Zatím ho musíme akceptovat jako nutné zlo,“ tvrdil ještě v květnu Nicolas Tombazis, mající v této partě na starosti aerodynamiku.
Ross Brawn už není tak radikálním odpůrcem DRS
Najednou je všechno jinak. „Domnívám se, že DRS si ještě nějakou dobu ponecháme v záloze. Přesto doufám, že nastane jednou okamžik, kdy přestane být nezbytný,“ uvedl Brawn v pátek v Singapuru.
Vypadá to, že prvním krokem by mohl být zákaz DRS na okruzích, kde se dá předjíždět i bez něj. Typickým příkladem je Monza. „Na ní se letos polovina změn pořadí odehrála za asistence DRS, zbytek bez ní. Jenže se jedná o jedinečnou trať. Potřebovali bychom více takových,“ povzdechl si Brawn.