Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

DRS se zřejmě bude používat i po roce 2021

DRS se zřejmě bude používat i po roce 2021

Brawn: Ponecháváme si ho v záloze

Pomalu, ale jistě to vypadá, že plány na radikální přestavbu F1 v roce 2021 berou za své. Nyní sportovní ředitel šampionátu Ross Brawn připustil, že pravděpodobně zůstane zachováno i zařízení DRS.

Drag Reduction System, jak zní jeho plný název, se ve F1 objevil v roce 2011 s cílem usnadnit předjíždění. Po příchodu Liberty Media se právě Brawn vehementně zasazoval o to, aby DRS zmizel, protože jde o umělou berličku, znehodnocující závodění.

Skupina techniků pod vedením Pata Symondse se pustila do práce s cílem vymyslet aerodynamický koncept, který by, kromě jiného, učinil využívání DRS zbytečným. „Můžeme oprávněně očekávat, že v roce 2021 budeme mít k dispozici auta, schopná lépe a těsněji jezdit v závěsu za sebou. Krásným vedlejším efektem bude, že potřeba DRS se tím podstatným způsobem zredukuje nebo dokonce zcela zmizí. Zatím ho musíme akceptovat jako nutné zlo,“ tvrdil ještě v květnu Nicolas Tombazis, mající v této partě na starosti aerodynamiku.

 

Ross Brawn už není tak radikálním odpůrcem DRS

 

Najednou je všechno jinak. „Domnívám se, že DRS si ještě nějakou dobu ponecháme v záloze. Přesto doufám, že nastane jednou okamžik, kdy přestane být nezbytný,“ uvedl Brawn v pátek v Singapuru.

Vypadá to, že prvním krokem by mohl být zákaz DRS na okruzích, kde se dá předjíždět i bez něj. Typickým příkladem je Monza. „Na ní se letos polovina změn pořadí odehrála za asistence DRS, zbytek bez ní. Jenže se jedná o jedinečnou trať. Potřebovali bychom více takových,“ povzdechl si Brawn.